תוכנית דרום הקריה: אנשי השימור עוד לא באו על סיפוקם

רכזת מחוזות ת"א ומרכז במועצה לשימור אתרים, תמר טוכלר, אמרה בדיון, כי "לא ברור מה הלהט להרחיב כעת את הכביש על חשבון הזזת המבנים. אין כל סיבה לחתוך את העיר עם אוטוסטרדה של תשעה נתיבים באמצע העיר

בשבוע שעבר נדחו רוב ההתנגדויות לתוכנית מתחם דרום הקריה, ולמעשה היא תחזור לוועדה המחוזית ת"א, לאישור סופי להפקדה. במרכז הדיון עמדו ההתנגדויות של המועצה לשימור אתרים והחברה להגנת הטבע, שטענה, כי לתוכנית המוגשת "השפעה חמורה על הסביבה, בשל הפגיעה החמורה בערכי השימור ובשל חוסר סבירות תכנונית".

רכזת מחוזות ת"א ומרכז במועצה לשימור אתרים, תמר טוכלר, אמרה בדיון, כי "לא ברור מה הלהט להרחיב כעת את הכביש על חשבון הזזת המבנים. אין כל סיבה לחתוך את העיר עם אוטוסטרדה של תשעה נתיבים באמצע העיר. אנחנו חושבים שזו תהיה טעות היסטורית לשנות את פני הרחוב, והדבר יהיה משול לטעיות שבוצעו עם כיכר דיזנגוף והרס גימנסיה הרצליה, ובנייתו של כלבו שלום תחתה, ובנייתה של כיכר אתרים".

יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר, דורון ספיר אמר ל"גלובס", כי "התנגדות המועצה לשימור אתרים בדרום הקריה הינה שערורייתית. בתוכנית הקודמת המאושרת מתקופה רוני מילוא אושרו 11 מבנים. בתוכנית הנוכחית הוועדה הגדילה ל-37 את מספר המבנים לשימור בתוכנית. בנוסף הוסכם להעביר 5 מבנים עתק של 26 מיליון שקל. אך גם זה לא הספיק למועצה, והם בחרו להגיש התנגדות".