ורטהיים לא פראייר: יקבל 94 אלף שקל לחודש באינספייר

בעבר שילמה אינספייר כ-9 מיליון שקל בשנה לחברת ניהול, שאותה רכשה תמורת 28 מיליון שקל מידי ורטהיים

העברת השליטה בקרן ההון סיכון אינספייר לידי אבי ורטהיים שמה קץ לדמי הניהול השערורייתיים ששילמה הקרן עד אז לחברת הניהול שלה, אך לפחות בינתיים מוקדם להגדיר את המהלך כ"חסכוני" מבחינת הקרן.

באוגוסט, מיד עם השלמת מהלך ההשתלטות, העביר ורטהיים לאינספייר את הבעלות בחברת הניהול שלה תמורת 28 מיליון שקל (בדומה לעלות השקעתו ברכישתה). כעת, מזמנת אינספייר אסיפה כללית שתתבקש לאשר את שכרו של ורטהיים כיו"ר פעיל, בעלות לקרן של כ-1.1 מיליון שקל בשנה.

ורטהיים יזכה לשכר בעלות של 94 אלף שקל בחודש. עלות העסקתו תכלול משכורת חודשית של 74 אלף שקל צמודה למדד המחירים לצרכן, רכב, החזר הוצאות נלוות ותנאים סוציאליים.

ההסכם הוא לתקופה בלתי קצובה ויהיה בתוקף כל עוד ישמש ורטהיים כיו"ר החברה. הצדדים יהיו רשאים להביא את ההסכם ההעסקה לסיום בהודעה מוקדמת בכתב של 90 יום.

אינספייר (לשעבר שדות מו"פ) מציינת, כי עד ל-20 באוגוסט 2003 נוהלו ענייני החברה באמצעות חברת ניהול, שגבתה מהחברה דמי ניהול שנתיים בהיקף של 9 מיליון שקל.

ורטהיים מחזיק כ-34% ממניות אינספייר לאחר שהשלים לאחרונה הצעת רכש ל-10.4% מהון החברה, בהשקעה של 9.6 מיליון שקל. בסה"כ השקיע אחיינו של מוזי ורטהיים כ-47 מיליון שקל במהלך ההשתלטות, סכום שנלקח כולו באשראי בנקאי.

כאמור, ורטהיים כבר החזיר לעצמו 28 מיליון שקל מעלות הרכישה, בעקבות מכירת אחזקותיו בחברת הניהול לאינספייר, שמצידה הפחיתה 27.1 מיליון שקל מעלות הרכישה (עודף עלות רכישה), הפחתה שהעבירה אותה להפסד של 23.3 מיליון שקל ברבעון השלישי.

בסה"כ סיימה אינספייר את החודשים ינואר-ספטמבר בהפסד כבד של 38 מיליון שקל (לאחר הפסד של 28 מיליון שקל בשנת 2002 כולה).

ורטהיים, ששינה את שמה של החברה משדות מו"פ לאינספייר, מיתן את אופי פעילותה, להשקעה בחברות בעלות מרכיב סיכון נמוך. באמצעות קופת המזומנים השמנה של אינספייר, שהיוותה את המניע לביצוע ההשתלטות (95 מיליון שקל בסוף ספטמבר) כבר בוצעו על ידו שתי השקעות מהותיות: בתחילת נובמבר חתמה אינספייר על חוזה לרכישת 33% ממניות חברת תדריגן, כאשר 3 מיליון דולר יושקעו ישירות בחברה וסכום דומה ישמש לרכישת מניות מבעלת השליטה, קרן המזנין פימי. תדריגן עוסקת בייצור ועיבוד של יציקות אלומיניום מדויקות לתעשיית הרכב.

בסוף נובמבר הודיעה אינספייר על רכישת 22% מחברת רימוני הבורסאית, תמורת 17.6 מיליון שקל. רימוני עוסקת ביצור מגוון רחב של רכיבי פלסטיק מדויקים בטכניקה של הזרקה טרמומפלסטית, ייצור תבניות להזרקת מוצרים מפלסטיק, ייצור ושיווק של מסנני דלק לכלי רכב, וכן ייצור ושיווק של מוצרי פלסטיק לשוק המזון בארץ ובעולם.