אנגל משאבים גייסה מהציבור 64 מיליון שקל באג"ח להמרה

כספי הגיוס מיועדים להקטנת התחייבויותיה של חברת הנדל"ן הממונפת

היסטוריה של הפסדים ועסקאות בעלי עניין לא מנעה מחברת אנגל משאבים , המשתייכת לקבוצת אנגל, להשלים אתמול בהצלחה הנפקת אג"ח להמרה ואופציות למניות ולאג"ח.

בסה"כ גייסה חברת הנדל"ן מהציבור 64 מיליון שקל (נטו). סכום נוסף של 18 מיליון שקל גויס על פי התחייבות מוקדמת של בעלת השליטה, אנגל בנייה.

ההנפקה, שמחציתה הובטחה במכרז מוקדם לגופים מוסדיים, נסגרה במחיר המינימום ובהקצאה חלקית של 56% (חיתום יתר של 26%). התשואה למשקיעים בהנפקה, כולל מכירת אופציות שהונפקו לחברה-האם של אנגל משאבים, אנגל אירופה, ביום הראשון למסחר (מחר) עומדת על כ-8.5%. את ההנפקה הובילו לידר, כלל חיתום ולאומי ושות'.

האג"ח המונפקות דורגו "A מינוס" ע"י מעלות. דירוג האג"ח התבסס, בין היתר, על התחייבות החברה להשתמש בתמורת ההנפקה להחלפת חוב בנקאי קיים ולפירעון חלויות אחרות. מעלות ציינה, כי החברה ובעלי השליטה בה לקחו על עצמם התחייבויות לאמות מידה פיננסיות מסוימות במסגרת עסקה לרכישת מניות החברה-הבת אנגל ג'נרל דיבלופרס אשתקד ואי עמידה בהם עלולה להביא לירידה בדירוג האג"ח.

להערכת מעלות, המיצוב העסקי של אנגל משאבים גבוה מעט מהממוצע בענף, והיא מושפעת לחיוב מפעילות במגזר מקבצי הדיור שמתאפיינת בסיכונים נמוכים מהממוצע, עקב ודאות עסקית גבוהה הנובעת משוכר באיכות גבוהה (עמידר).

בדו"ח הדירוג מזכירים האנליסטים יעקב אקילוב ואורי וויסברד, כי לאנגל משאבים ישנה כיום סדרה קיימת של אג"ח להמרה (סדרה ג'), בהיקף של 83.2 מיליון שקל, שתיפרע בארבעה תשלומים באוגוסט 2004-2007.

אנגל משאבים פעילה בעיקר בייזום ופיתוח מקרקעין, וכן בתחום הנדל"ן המניב, כגון דיור מוגן, משרדים, תעשייה ומסחר. בנוסף, הרחיבה החברה בחודש יוני את פעילותה לחו"ל, לאחר שרכשה את השליטה בחברת אנגל ג'נרל מידי אנגל בנייה, יעקב אנגל וחתנו, זהר לוי, תמורת 114 מיליון שקל. אנגל ג'נרל עוסקת ביזמות למגורים בארץ ובחו"ל, ובליווי פיננסי ליזמים מקומיים.

אנגל משאבים סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2003 ברווח נקי של 3 מיליון שקל, על הכנסות של 90 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של מיליון שקל, על הכנסות של 37 מיליון שקל, שרשמה החברה בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות החברה נבע מאיחוד תוצאות אנגל ג'נרל ברבעון השלישי, והרווח מיוחס להטבת מס שרשמה חברה זו. לאנגל משאבים מאזן של 920 מיליון שקל, הממומן מהון עצמי של 218 מיליון שקל.

להנפקת האג"ח באנגל משאבים קדמה עסקה מוצלחת שנחתמה עם קרן ההשקעות האמריקאית הייטמן בתום חודשיים של בדיקת נאותות. במסגרת העסקה, תשקיע הקרן עד 18 מיליון אירו בפעילות הבנייה למגורים של אנגל ג'נרל במזרח אירופה (המתבצעת באמצעות חברה-בת). לקרן יוקצו 50% מהחברה-הבת, המרכזת את הפעילות האמורה, בהיקף 8,400 יח"ד בשלבים שונים של ייזום וביצוע בצ'כיה, הונגריה ופולין. אנגל ג'נרל צפויה לרווח של עשרות מיליוני שקלים מהשלמת העסקה.

אנגל ג'נרל מעורבת כיום בסה"כ ב-38 פרויקטים לפיתוח והקמה של כ-15 אלף יח"ד בישראל ובחו"ל. הפרויקטים כוללים כ-2.2 מיליון מ"ר לבנייה, בהיקף של 7.9 מיליארד שקל במחירי מכירה. פעילות הקבוצה במזרח אירופה החלה בשנת 99', כאשר חלק מהפרויקטים הבשילו במהלך 2003 והם מתאפיינים ברווחיות גבוהה של 25%-30%.