כונס עצמון מרצפות: העיצומים מעכבים הליכים למכירת מקרקעין

גם חברת גרנד סנטר ובעליה הגישו בקשה לבית המשפט הנוגעת לבעיות במימוש מקרקעין בגין העיצומים

כונס הנכסים של חברת עצמון מרצפות ושיש, עו"ד עופר שפירא, טוען, כי העיצומים במשרדי הממשלה מעכבים את הליכי מכירת מקרקעי החברה ומונעים את השלמתם.

לדבריו, בהתחשב בעיצומים, הוא נעתר לבקשות הגורמים שהתעניינו ברכישת המקרקעין ודחה את המועד האחרון להגשת ההצעות, עד לאחר סיום העיצומים.

בהתאם להחלטת בית המשפט פרסם שפירא מודעה בדבר הזמנה להציע הצעות לרכישת מקרקעי החברה בשטח 9,230 מ"ר בקרית אריה בפתח תקוה. המציעים נדרשו להציע הצעותיהם עד 25 בספטמבר 2003. אולם, לדברי שפירא, העיצומים אינם מאפשרים למתעניינים לקבל מידע ממינהל מקרקעי ישראל ו/או מלשכת רישום המקרקעין.

גם חברת גרנד סנטר ובעליה עזרא ואליהו קחטן ביקשו מבית המשפט לדחות את המועדים הנקובים בהחלטה מ-4 בספטמבר, בנוגע למימוש נכסי החברה. זאת, בשל העיצומים במשרדי הממשלה ובפרט בלשכות רישום המקרקעין.

בספטמבר הגיעו המבקשים והמשיבה, אינווסטק חברה לנאמנות, להסכמה על מכירת הנכסים המשועבדים בשוק החופשי. לדברי המבקשים, הם החלו בביצוע פעולות למכירת הנכסים ואף נוהלו ומתנהלים מגעים עם רוכשים פוטנציאלים.

אולם השביתות והעיצומים מונעים הלכה ולמעשה את השלמת המגעים. בלעדי לשכות רישום המקרקעין, משרדי ממשלה ומוסדות אחרים, לא ניתן לקדם את מכר הנכסים, נאמר בבקשה.

(פש"ר 1880/03, פש"ר 1645/03).