בנק אוסטרי הילווה 1.5 מיליארד ד' לישראלים למימון השקעות נדל"ן במזרח ומרכז אירופה

מנכ"ל שיכון עובדים: ניצחנו בתחרות על מתחמים * בנק ירושלים: גדלו הפיגורים בהחזרי משכנתאות

פולקס בנק האוסטרי, הילווה בשנים האחרונות כ-1.5 מיליארד דולר ליזמים ישראלים, למימון השקעות בנדל"ן במזרח ומרכז אירופה, מסרה אתמול (ב') נציגת הבנק בישראל, רות פלד. פלד דיברה ביום עיון בת"א על מימון להשקעות נדל"ן.

לדבריה, ההשקעות היו בכל התחומים - מגורים, משרדים, מסחר ומלונאות, ונעשו בכל מזרח אירופה.

פלד אמרה, כי הבנק נכנס בשותפות עם יזמים ישראלים בכמה פרויקטים לבנייה למגורים במזרח אירופה. ההשקעות נעשות באמצעות חברה הבת של הבנק.

לדבריה, ההלוואות מממנות 80%-60% מההשקעות ולעתים אף יותר והבנק דורש כבטחונות רק את הנכס עצמו.

מנכ"ל שיכון עובדים, אורי שני, אמר כי החברה הצליחה לגבור באחרונה על אפריקה-ישראל בתחרות לרכישת שני מתחמים גדולים.

ל"גלובס" נודע, כי אחד המתחמים הוא לבניית 644 דירות בכ"ס והפרויקט השני הוא קרקע לבניית כ-200 דירות בהוד השרון.

מנכ"ל בנק ירושלים, דוד ברוך, אמר כי הפיגורים בהחזר משכנתאות גדלו מאוד בשנה האחרונה, ועל-פי נתונים בספטמבר 2003 הם 7% מכלל תיק המשכנתאות, לעומת כ-5% בספטמבר 2002.

ברוך הודיע, כי הבנק, המחזיק כ-8% משוק המשכנתאות, נמצא בתהליך של כניסה לשיתוף פעולה עם גורמים אחרים בענף הנדל"ן. הוא אמר, כי הבנק עושה כבר היום עסקאות משותפות עם חברות ביטוח, כאשר הוא נותן את הערבויות לפי חוק המכר, וחברות הביטוח נותנות את הליווי הפיננסי לפרויקט.

משקיעי חוץ, המיוצגים בידי משרד רו"ח ראובני-הרטוב, הודיעו בשנה האחרונה על נכונותם להשקיע 50 מיליון דולר לרכישת נדל"ן בישראל, אמר היום (ב') רואה החשבון גד טפר, אחד השותפים במשרד.

טפר אמר, כי המשקיעים מחכים להזדמנויות עיסקיות נאותות, ובודקים הצעות. ל"גלובס" נודע כי משפחת נקש, שכבר רכשה נכס במרכז הארץ ב-5 מיליון דולר, היא אחת מהמשקיעים.

טפר סיפר, כי בישראל ביקרה קבוצה של משקיעים מאנגליה, שבחנה את מצב הענף, והגיעה למסקנות מנוגדות.