לבנת: יש כאלה שמעדיפים להסתתר כמו שלושת הקופים; אני הקוף המדבר

סערה בליכוד בעקבות טענות לבנת על השתלטות גורמים עבריניים * שרון מציג הערב את תוכניתו המדינית בפני ועידת המפלגה

ראש הממשלה, אריאל שרון, מציג הערב (ב') את תוכניתו המדינית. שרון, שיהיה הנואם היחיד מקרב בכירי הליכוד, בוועידת המפלגה בהיכל התרבות בת"א, גם מתכוון להתייחס לתוכניתו של שר החקלאות, ישראל כץ, להכפלת ההתיישבות ברמת הגולן.

שרון נוטה שלא להתחייב בפני חברי הוועידה להביא לאישור מוסדות הליכוד החלטות על פינוי ישובים.

במהלך כינוס הוועידה, שתנוהל על-ידי ישראל כץ, צפויים ויכוחים קשים, לנוכח דרישות של חברי מרכז, להגברת כוחם. בין היתר, הוגשה הצעה לקבוע בחוקת הליכוד ששרים אשר יצביעו בניגוד לעמדות המרכז - לא יוכלו להיבחר לקדנציה נוספת.

שרת החינוך, לימור לבנת, המשיכה גם היום במסע נמרץ נגד שינויים בחוקת הליכוד. היא הזהירה, כי אם יתקבלו ההצעות לשינויים בחוקה, קיימת סכנה שפעילי ימין קיצוני ובעלי עבר פלילי עלולים להתבסס בליכוד. חייבים לשים לזה סוף. יש פה טירוף מערכות", ציינה לבנת בשיחה עם "גלובס".

לבנת הדגישה, כי היא אינה חוששת למעמדה בליכוד, בעקבות התבטאויותיה על חברים במרכז. "אילו הייתי חוששת - אולי לא הייתי אומרת את הדברים שאמרתי. צריך לומר את הדברים באופן ברור, גם אם חברים מסויימים לא יאהבו אותם".

לבנת מייחסת את דבריה לשתי קבוצות מיעוט, שלדבריה, אינן מייצגות את חברי מרכז הליכוד. הראשונה היא קבוצת מצביעי ימין קיצוניים ש"הצטרפו לליכוד, כדי להשליט את השקפותיהם על הליכוד".

"הקבוצה השנייה, לדבריה, מורכבת מעבריינים ש"נכנסו לליכוד במטרה להשיג הישגים מתוך האינטרסים שלהם, ומתוך כוונה למצוא לעצמם עמדות כוח".

היא ציינה, כי מזה זמן מדברים בחדרי חדרים על אותם אנשים, ו"הגיע הזמן שנקום ונטפל בהם".

לבנת דחתה את הטענות, כי אמרה את הדברים על רקע חילוקי דעות פנים מפלגתיים. "לא מדובר בחילוקי דעות. יש כאן ניסיון מאורגן להשתלטות עויינת של שתי קבוצות על השלטון. צריך להגיד את הדברים באופן ברור מול מיעוט שולי שבהחלט לא מייצג את חברי המרכז, המתפקדים ואפילו לא את הבוחרים".

באשר לתגובות הרבות שקיבלה במהלך היום, אמרה לבנת כי קיבלה תגובות חיוביות מראשי רשויות, חברי מרכז וחברי הסיעה. "כולם אמרו לי כל הכבוד".

לבנת קיבלה גם תגובות שליליות. "יש כאלה שלא אוהבים לשמוע את האמת ומעדיפים להסתתר כמו שלושת הקופים. אני במקרה הזה הקוף המדבר".

לבנת, שהעדיפה לומר את הדברים באמצעות כלי התקשורת, מסבירה כי "אילו היו מאפשרים לנו לדבר בוועידה לא הייתי אומרת את דבריי בעיתון אלא בוועידה". לבנת מעריכה כי הערב יהיו מי שיתמכו בה ויהיו מי שלא.