ראש הממשלה, שרון, בוועידת הליכוד: ברור שנאלץ לוותר על ישובים יהודיים

הוסיף: "נאפשר הקמת מדינה פלסטינית עצמאית באם יפורקו תשתיות הטרור"

"נאפשר הקמת מדינה פלסטינית עצמאית באם יפורקו תשתיות הטרור מהיסוד", כך אמר הערב ראש הממשלה, אריאל שרון, בנאומו בוועידת מרכז הליכוד. ראש הממשלה הוסיף ואמר הערב בנאומו כי מפת הדרכים היא התוכנית היחידה לשלום בין ישראל לפלסטינים.

עם זאת חזר ראש הממשלה ואמר כי במידה וימשך הטרור תיפעל ממשלתו, תחת הנהגתו, להיפרד חד צדדית מהפלסטינים וכחלק מהליך זה יועתקו ישובים יהודיים.

ראש הממשלה אמר כי במידה וימשך הטרור: "אנחנו נתנתק מהם מדינית ופיזית עד שישנו את דרכם. נמתח קו ביטחון שממנו נמנע כל מעבר לשטחינו. צה"ל וההתיישבות ייערכו על בסיס הקו הבטחוני, חלק מהישובים יועתקו כדי שנוכל להקטין את החיכוך ולהגן בדרך הטובה ביותר על חיילנו, על המתיישבים ועל תושבי ירושלים ומרכז הארץ. על כל תושבי ישראל

רבים מחברי המרכז ובאי ועידת הליכוד ליוו לפרקים את נאומו של ראש הממשלה בקריאות בוז.

"מפת הדרכים היא התוכנית המדינית היחידה שיכולה להביא שלום, משום שהצעד הראשון שלה הוא הפסקת הטרור ופירוקו מהשורש. הליכוד התעקש תמיד שרק ביטחון יביא שלום. רק ביטחון יביא שלום. לא ניהלנו ולא ננהל מו"מ מדיני תחת אש. לא ניכנע ללחצים של יריבנו הפוליטיים. אם נקבל ביטחון ניתן הרבה. הרבה מאוד".

"אבל אם נקבל ביטחון ניתן הרבה, הרבה מאוד. אם יפורקו תשתיות הטרור מן היסוד, אם יאספו הנשק ואמצעי הלוחמה, אם תקום רשות פלשתינית חדשה, דמוקרטית ונקיה מטרור, אם תופסק ההסתה - תהיה ממשלת ישראל ברשותנו וברשות הליכוד מוכנה למלא את חלקה ולאפשר הקמת מדינה פלשתינית עצמאית, מדינה בגבולות זמניים" "ברור שבהסכם קבע נצטרך לוותר על חלק מהיישובים היהודים".

"לפני מספר חודשים התברר שאין פרטנר, שהפלשתינים מתעקשים לדחות את ידינו המושטת לשלום. אם הם ימשיכו במיתקפת הטרור, אם הם ידבקו במחנה של אוייבי האנושות, אנחנו נצטרך לפעול בעצמנו, בתיאום מקסימלי עם בעלות בריתנו ובראשן ארה"ב, כדי לתת ביטחון מירבי לתושבי ישראל. אנחנו נתנתק מהם מדינית ופיזית עד שישנו את דרכם. נמתח קו ביטחון שממנו נמנע כל מעבר לשטחנו. צה"ל וההתיישבות ייערכו על בסיס הקו הבטחוני חלק מהיישובים יעותקו כדי שנוכל להקטין את החיכוך (שריקות בוז) ולהגן בדרך הטובה על אזרחינו, על המתיישבים ועל תושבי ירושלים ומרכז הארץ. על כל תושבי ישראל".

במישור הכלכלי אמר ראש הממשלה כי ממשלתו תמשיך בצעדים בהם היא נוקטת על מנת להוביל את המדינה לצמיחה ושיגשוג. ראש הממשלה ואמר כי הוא מגבה את שר האוצר באופן מוחלט. " המשבר הכלכלי הותיר שובל של קשיים ומצוקה. אנו עולים על נתיב של התאוששות וצמיחה". "עדיף לקצץ בקצבאות הילדים שהולכות להורים ולהשתמש בכסף למתן ארוחה חמה ומסגרת חינוכית לימודית לכל ילד שנזקק לכך".