נמרודי יוצא לסיבוב בשוק ההון: מבקש להנפיק את הכשרת היישוב ביטוח לפי שווי של כ-250 מיליון שקל

בכוונת החברה להנפיק תוך מספר שבועות כ-15%-13% מהמניות, ובנוסף "להמתיק" את ההנפקה עם כתבי אופציות בתמהיל שטרם נקבע

דירקטוריון הכשרת היישוב החזקות ביטוח התכנס אתמול (ב') בערב ואישר עקרונית את הנפקת החברה-הבת (97.6%) הכשרת היישוב ביטוח, חברת הביטוח השמינית בגודלה. הכשרת היישוב החזקות ביטוח, בשליטת משפחת נמרודי, נסחרת בבורסה ברשימת היתר ובשווי שוק של 66 מיליון שקל, ומתחילת 2003 עלתה מניית החברה ב-22%. מלבד הכשרה ביטוח מחזיקה החברה-האם גם בחברה לביטוח סיכוני סחר חוץ (בסס"ח).

בכוונת החברה להנפיק תוך מספר שבועות כ-15%-13% מהמניות, ובנוסף "להמתיק" את ההנפקה עם כתבי אופציות בתמהיל שטרם נקבע. החתם המוביל בהנפקה יהיה אי.בי.איי, החתם הקבוע של החברה-האם קבוצת הכשרת היישוב. הנפקת האג"ח להכשרה ביטוח בוצעה ע"י קפיטל ברגר, וכנראה שהיא תצורף גם להנפקה זו.

שווי השוק לפיו תונפק הכשרה אינו ברור, אבל ברוד שואו לקראת הנפקת האג"ח טענה החברה, כי שוויה של חברת הביטוח כ-250 מיליון שקל. לשם השוואה, חברת הביטוח איילון, הדומה במאפייניה להכשרה ביטוח אך הגדולה ממנה פי שניים מנוהלת היטב ורווחית פי כמה, נסחרת בשווי שוק של 380 מיליון שקל.

עם זאת יצוין, כי בנובמבר 2002 נערכה עסקה "לדוגמה", בה חברת רובומטיקס, בשליטת צביקה בארינבוים, רכשה 2.4% ממניות הכשרה ביטוח תמורת 6 מיליון שקל - מחיר שמשקף לחברה שווי 250 מיליון שקל.

יצוין, כי בניגוד לחברות הביטוח האחרות לא חילקה הכשרה דיבידנד בתשע השנים האחרונות. עם זאת מניסיון העבר עולה, כי כאשר שוק ההנפקות מתחמם ניתן לשווק (בעיקר למוסדיים) ניירות ערך מכל סוג.

הכשרת היישוב החזקות ביטוח ערכה בחודשים האחרונים רה-ארגון של המבנה הפיננסי שלה והחליפה חוב קצר טווח, שהיה אמור להיפרע בשנים 2006-2004, בחוב ארוך טווח, שיפרע החל ב-2007. בסוף נובמבר סיימה החברה בהצלחה הנפקת אג"ח לציבור בסך 25 מיליון שקל. האג"ח לא היה מדורג ונשא ריבית אפקטיבית (כולל תמחור האופציות הנלוות) של כ-11%.

בנוסף, הונפק לחברה-האם קבוצת הכשרת היישוב, אג"ח בשווי 36 מיליון שקל תמורת חוב, שהיה אמור להיפרע מחודש מארס הקרוב (20.8 מיליון שקל), והיתרה מספטמבר 2005 בשלושה תשלומים שווים. בכך הסדירה החברה את מבנה המימון והתאימה אותו לכושר ההחזר השוטף שלה.

תמורת האג"ח תשמש את החברה, לדברי ויסברג, להתרחבות וצמיחה. "אני יכול לגדול כל שנה ב-15%-10%, אבל אם אני רוצה להתרחב אני צריך לגייס הון". ויסברג גם הודיע, כי בכוונתו להכניס לחברה שותף אסטרטגי. אבל עד כה לא נודע על משא ומתן כלשהו שהתנהל או על גורם שהביע עניין ברכישת נתח מהחברה.

סך הפרמיות של הכשרה ביטוח עמד מתחילת השנה על 549 מיליון שקל, הרווח הנקי הסתכם ב-14.9 מיליון שקל והחברה עברה השנה להון עצמי מינימלי חיובי. בענף ביטוח כללי, המהווה את עיסוק הליבה של החברה (71.5% מהפרמיות), עלה סך הפרמיות מתחילת 2003 ב-30%, זאת כאשר סך הפרמיות של כל הענף עלה ב-6.7%.

נתח השוק של הכשרה בביטוח כללי עלה בהתאמה והגיע ל-4.17%. בתחום ביטוח חובה, על פי נתוני התרומה לפול, עלה חלקה של הכשרה ב-12 החודשים האחרונים ב-17% ל-6.9%. בענף ביטוח החיים (28.5% מהפרמיות) מהווה החברה שחקן קטן ונתח השוק שלה עומד על 2.14%. עתודות ביטוח החיים של החברה עמדו בסוף הרבעון השלישי על 1.23 מיליארד שקל.

יצוין, כי מאז כניסתו של איציק אוסטשינסקי לתפקיד המנכ"ל, לפני שלושה חודשים, החברה נמצאת בהתרחבות ואף זכתה במכרז לביטוח צי הרכב של קואופרטיב דן. היקף הפרמיות במכרז נאמד ב-30 מיליון שקל.