530 עובדי מע"ץ יפרשו או יפוטרו עם הפיכתה בשנת 2004 לחברה ממשלתית

עפ"י המבנה הארגוני החדש, מצבת העובדים בחברה החדשה תהיה 320 עובדים. רק 200 עובדים ייקלטו ממע"ץ וכ-120 עובדים חדשים יגוייסו

530 עובדי מע"ץ יפרשו ו/או יפוטרו עם הפיכת מע"ץ לחברה ממשלתית ב-2004. על-פי המבנה הארגוני החדש שפרטיו אושרו לאחרונה, מצבת העובדים בחברה החדשה תהיה 320 עובדים. רק 200 עובדים בחברה החדשה ייקלטו ממע"ץ וכ-120 עובדים חדשים יגוייסו. כך נודע ל"גלובס".

ל-530 עובדי מע"ץ שלא יועברו לחברה החדשה, מוצעים תנאי פרישה אטרקטיביים ופיצויים מוגדלים. 200 עובדים כבר הביעו הסכמה לפרישה מרצון, ביניהם גם בכירים כמו המשנה למנכ"ל, יוסי קופ, וסמנכ"ל התפעול, אהרון איינשטיין.

ל-330 העובדים הנותרים, שלא יועברו למע"ץ החדשה ולא הודיעו על פרישה מרצון, ינסו למצוא מקומות עבודה חלופיים בשירות הציבורי או שהם יפוטרו לקראת דצמבר 2004. בהסתדרות ובמע"ץ מעריכים, כי מספר הפורשים מרצון יגדל, כיוון שמשרד התחבורה והחברה מגבשים חבילת פרישה אטרקטיבית.

על-פי התוכנית שאת עיקריה הכין מנכ"ל מע"ץ, אלכס ויזניצ'ר, הוגדרה מע"ץ כחברת ניהול שלא תעסוק בבנייה ובאחזקה באופן ישיר, אלא תקבל שירותים אלה באאוט-סורסינג.

בשבוע שעבר אושרה העברה של 20 עובדים ראשונים ממע"ץ לחברה החדשה, מהלך שקיבל את אישור משרדי האוצר והתחבורה.

זה יותר מ-50 שנה שפועלת מע"ץ כיחידת סמך שעברה בין משרדי ממשלה שונים. בעשור האחרון התגבשה החלטה להפוך אותה לחברה, בעיקר מאחר שהיא נתפסה כאנכרוניסטית ומסורבלת. שני האלמנטים המרכזיים בתוכנית של מע"ץ החדשה היא הקטנה מסיבית של מספר העובדים והוצאה רוב הפרויקטים לחברות פרטיות. הניסיון להפוך את מע"ץ לחברה ממשלתית נכשל כמה פעמים בעבר והפעם נראים ויז'ניצר והשר אביגדור ליברמן נחושים לבצע את המהלך.