פריצת דרך משמעותית לנייס: חתמה על הסכם עם מוטורולה

מוטורולה תציע את פתרונות נייס בתחום האבטחה ללקוחותיה בכל העולם * הערכות: פוטנציאל של עשרות מיליוני דולרים בשנים הקרובות

ביום ו' בלילה הודיעה מוטורולה העולמית (MOT) כי חתמה על הסכם עם חברת נייס מערכות , במסגרתו תציע ענקית ציוד התקשורת את פתרונות ההקלטה הדיגיטלית של נייס בתחום האבטחה, ללקוחותיה הממשלתיים והמסחריים בכל העולם. עוד נמסר, כי במסגרת החוזה, יפתחו שתי החברות יחד פתרונות הקלטה ואחזור לציוד התקשרות של מוטורולה. מההודעה עולה, כי ההסכם יאפשר למוטורולה להרחיב את מגוון מוצרי התקשורת והמידע שלה, ולספק מענה לצרכים הגדלים בשוק האבטחה.

נייס עוסקת בפתרונות הקלטה דיגיטלית ויישומים אחרים לתחום ניהול האינטראקציות העסקיות ולתחום האבטחה. גורמים בענף מעריכים, כי פוטנציאל ההכנסות של נייס הנובע מההסכם, יכול להגיע לעשרות רבות של מיליוני דולרים בשנים הקרובות.

אבל החשיבות העיקרית של ההסכם טמונה בעובדה שהוא פותח בפני נייס שוק ענק, שכן מוטורולה היא הספקית הגדולה ביותר של ציוד ותשתיות תקשורת לגורמי אבטחה וביטחון הציבור. מוטורולה מספקת את ציוד התקשורת שלה למשטרות, למכבי אש, לאמבולנסים ועוד. הודות להסכם זה, ישולבו מערכות ההקלטה הדיגיטלית של נייס בכל מערכות התקשורת מתוצרת מוטורולה, שיש בהן יש צורך בתיעוד התקשורת שמועברת ברשת.

תיעוד התקשורת נדרש לצורך עדויות בבתי משפט, שיחזור אירועים ביטחוניים וכד'. בעת שאזרח מתקשר למוקד החירום 911 ומודיע על מצוקה, לדוגמה, יש צורך לתעד את מה שמסר. תיעוד זה יכול לשמש מאוחר יותר לצורך חקירת האירוע.

זאת ועוד: בעת שמתרחש אירוע ביטחוני רחב מימדים, בהשתתפות גופי אבטחה רבים, בהם עשרות שוטרים, מכבי אש ואחרים, מועברים, במהלכו, נפחי תקשורת גדולים על-גבי הרשת. לאחר האירוע יש צורך לשחזר ולתחקר את ההתרחשויות, ולכן יש צורך בהקלטות דיגיטליות.]

החוזה בין נייס למוטורולה הינו תוצאה ישירה של רכישת חברת TCS. מוטורולה היתה שותפה עיסקית של TCS לפני שנרכשה על-ידי נייס. התפתחות יחסי העבודה שנוצרו בין החברות איפשרה את העיסקה הנוכחית.

ג'ים קונור, מנהל מבצעי תשתיות במוטורולה מסר עם פרסום ההודעה, כי "הפתרון של נייס יאפשר לסוכנויות ממשלתיות וחברות אבטחה אזרחיות להקליט ולאתר שיחות טלפון, הוראות בקשר, ותשדורות רדיו, שמועברות על-גבי הרשתות שלהם, בפלטפורמת הקלטה אחת.

"המערכות יספקו יתרון משמעותי ליחידות אבטחה ולסוכנויות שביצועיהן תלויים ביכולת להקליט תקשורת ליישומים קריטיים בהם חקירות, הגנה מפני תביעות, אימונים, ובתחום שיחזור אירועים, שהולך והופך חיוני ביותר. שילוב מערכות הרדיו המתוחכמות של מוטורולה עם טכנולוגיות ההקלטה של נייס, יאפשר לסוכנויות הבטחון לקבל תמונה ברורה יותר של זירת ההתרחשות בתקריות ביטחוניות".

בשלב הראשון ישולבו פתרונות ההקלטה של נייס במערכות הרדיו מרובות ערוצים המיוצרים על-ידי מוטורולה. יישום זה יאפשר לכוחות הביטחון להקליט את התשדורת בלי להשתמש בכרטיסים מיוחדים, המהווים פתרון יקר במיוחד והתופס מקום רב.

ההסכם מבוסס על מערכת היחסים הארוכה בין נייס למוטורולה. נייס פיתחה בשיתוף עם מוטורולה פתרונות הקלטה לרכבת התחתית בלונדון ולמערכת הרכבות בסינגפור.

כריס ווטון, סגן נשיא חטיבת האבטחה בנייס מסר, כי "הדרישות ההולכות וגדלות של שוק האבטחה לפתרונות משולבים, פותחות חלון של הזדמנויות לנייס ולמוטורולה במתן פתרונות הקלטה חדשניים". ווטון משוכנע, כי שיתוף הפעולה עם מוטורולה יוביל להזדמנויות נוספות (לנייס) כולל בתחום מערכי החירום.