משכנות כלל מימשה את זכות הסירוב: רכשה את חצרות הדר ב-21 מיליון ש'

הבעלים חיים כצמן השתלט על בתי דיור מוגן בכפ"ס ונורדיה; רווח הון של 20 מיליון שקל לפולאר

משכנות כלל, בבעלות גזית-גלוב ונכסי אזורים, רכשה אתמול (ג') מחברת פולאר ומהיזם איל יונה את חברת חצרות הדר, השותפה איתה בבתי דיור מוגן בכפר סבא ונורדיה.

משכנות כלל תשלם 20.75 מיליון שקל, וכן תפרע חובות של החברה בכ-30 מיליון שקל. גזית-גלוב נמצאת בשליטת חיים כצמן, נכסי אזורים היא בשליטת גנדן, וסוכמה עיסקה למכירתה לליאון נואי.

קודם לכן סיכמו פולאר ויונה עסקה, למכירת חצרות הדר לאיש עסקים מארה"ב הפעיל בעיסקי דיור מוגן, במחיר זהה. משכנות כלל, השותפה עם חצרות הדר בבתי הדיור המוגן, הפעילה את זכות הסירוב הראשונה שהיתה לה, ורכשה את החברה במקומו.

העסקה תניב לפולאר רווח הון של 20 מיליון שקל, לפני מס. המוכרים אומרים, כי העסקה מוצלחת מבחינתם. לא נמסר אם יהיה ליונה רווחי הון מהעסקה.

בית הדיור המוגן בכפר סבא הוא בן 350 יחידות דיור, ועתה הבעלות כולה תהיה בידי משכנות כלל.

בית הדיור המוגן במושב נורדיה הוא בן 170 יחידות דיור, עם תיכנון לבניית 170 יחידות נוספות. הבעלות עליו תהיה מעתה 67% משכנות כלל ו-33% בבעלות המושב.

משכנות כלל הודיעה, כי תבקש מהממונה על ההגבלים העיסקיים, דרור שטרום, לאשר את העסקאות, וכי אישורו הוא תנאי להוצאתן לפועל. מקורות בחברה אמרו, כי אינם רואים בעיה של ממש לקבל אישור לעסקה, וכי הפנייה לממונה היא רק "מטעמי זהירות".

העיסקה מעמיקה את מעורבותו של חיים כצמן בעסקי הנדל"ן בישראל. כצמן וחברותיו אקיטי 1 ופירסט קפיטל, הן בעלות 274 מרכזים מסחריים בארה"ב ובקנדה, המניבים הכנסה של כ-360 מיליון דולר מדמי שכירות.

כצמן מעריך, כי ענף הדיור המוגן בישראל נמצא בפני פריצה, וכי מצבו הנוכחי של השוק מאפשר לרכוש נכסים במחירים נוחים.

מנכ"ל החברה בישראל, אריאל אבן, אמר היום (ד'), כי העסקה הופכת את משכנות כלל לגורם מוביל בענף בתי דיור מוגן.

(ראו גם "שוק ההון").