עיכובים נוספים בפרויקט כביש 431. פרסום המכרז נדחה למארס 2004, איחור של למעלה משנה ביחס ללוחות הזמנים שתוכננו.
על-פי הערכות, ביצוע הפרויקט יידחה בשמונה חודשים לפחות וזאת בעקבות הקפאת הטיפול בפינוי התוואי וההפקעות על-ידי מע"ץ. עיקר הביקורת של גורמים בפרויקט מופנית כלפי מע"ץ.
בכירים בפרויקט אומרים ל"גלובס": "מע"ץ הפכה את כביש 431 לבן ערובה, ככלי להפעיל לחץ על משרד האוצר והתחבורה במאבק נגד השינויים המבניים בה". לדברי הגורמים, מאפריל נעצר לחלוטין קידום הזמינות בתוואי.
ועדת המכרזים לפרויקט צפויה להתכנס השבוע לאחר תקופה ממושכת בה הושבתה לחלוטין פעילותה ולקבוע, בין היתר, לוחות זמנים חדשים.
על-פי הלו"ז המקורי המכרז היה אמור להתפרסם בפברואר 2003, הגשת ההצעות צפויה היתה ביולי 2003, בחירת הזוכה בספטמבר וחתימה על חוזה בנובמבר. הסגירה הפיננסית תוכננה למארס 2004, אך בפועל אפילו תוצאות שלב המיון המוקדם לא פורסמו.
העיכוב בפרויקט נובע בשל מאבק בין האוצר למשרד התחבורה ומע"ץ סביב שלוש סוגיות: תשלום מענק ההקמה לזכיין - מע"ץ ומשרד התחבורה התנגדו לתשלום מענק הקמה של 40% מתקציב מע"ץ. בפשרה ייכתב שישולם סכום משמעותי.
מאבק נוסף היה סביב ניהול הפרויקט - מע"ץ התעקשה להיות מנהלת הפרויקט. נקבע כי מע"ץ החדשה, לאחר הפיכתה לחברה ממשלתית, תנהל את הפרויקט.
המאבק השלישי לא קשור לכביש, אלא למאבק הארגוני של עובדי מע"ץ נגד החלטה להפיכתה לחברה ממשלתית.
גורם בכיר בפרויקט אומר כי, "העיכובים הם לא סבירים במיוחד לאור העובדה כי המאבקים סביב מענק ההקמה והרשות הממונה לא הניבו למע"ץ הישגים. האבסורד הוא שהגוף הממונה על פיתוח כבישים שם לו למטרה לתקוע את הפרויקט".
כביש 431, שעלותו 1.2 מיליארד שקל, מתחיל ממערב לראשל"צ ומסתיים במודיעין. הכביש מקודם במכרז בשיטת ה-PFI - הקבוצה שתזכה במכרז תקים, תחזיק ותפעיל את הכביש למשך 25 שנים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.