נאמני שער אפרים מבקשים לכנס אסיפות נושים לצורך הצבעה על מתווה הסדר הנושים המוצע של המושב

קיבלו 100 תביעות חוב ב-168 מיליון שקל, אך להערכתם חלק גדול מהן נראות על פניהן מופרזות

הנאמנים של מושב שער אפרים, עו"ד איתן ארז ורו"ח אלי שפלר, פנו לבימ"ש המחוזי בת"א בבקשה לאשר לכנס אסיפות נושים לצורך הצבעה על מתווה הסדר הנושים המוצע על-ידם.

לטענתם, המתווה המוצע הוא הרע במיעוטו, ונועד לאפשר למושב ולחבריו לצאת לדרך חדשה, על מנת לשקם את עצמם. במקרה של כשלון ההסדר, צפוי המושב להיקלע להליכי פירוק, ולתוצאות הרסניות לרבות נטישה של חלק מהתושבים.

לדברי הנאמן, הגיעו אליהם (וממשיכות עדיין להגיע) יותר מ-100 תביעות חוב, שסכומן הכולל הוא 168 מיליון שקל, אולם חלקן חופפות וחלקן הגדול, על פניו, נראה מופרז. הם מעריכים, על אף שבדיקת תביעות החוב טרם הושלמה, כי החובות של המושב בפועל לנושיו נמוכים בהרבה, ולהערכתם הסכום המשוער של הוכחות החוב לצורך הצבעה באסיפות הנושים עומד על 53.2 מילין שקל, והסכום המשוער המוצע לחלוקה במסגרת ההסדר עומד על 24 מיליון שקל.

בפנייה לביהמ"ש נאמר, כי מקורות ההסדר הם גביית חובות מחברי האגודה בעלי נחלות ומבני המושב בהיקף של 12 מיליון שקל; גביית חובות ממשתכנים בהיקף 63 מיליון שקל, פיצוי של 7 מיליון שקל ממשרד הביטחון עבור הפקעת 200 דונם בשטח האגודה לצורך מעבר גבול; פיצוי מהמינהל של 12 מיליון שקל עבור החזרת שטחי האגודה בפרדסים נורדייה וקלאנסווה.

מקור נוסף הוא כספים שאמורים להתקבל בגין שיווק מגרשים, אשר התפנו בין היתר כתוצאה מאי אישור של המינהל של עסקאות פיקטיביות, ואי אישור של עסקאות בשל אי עמידה בקריטריונים וביטול הסכמים מצד משתכנים. (תיק פש"ר 03/1710).