רוסיה הוציאה צווי מעצר בינלאומיים נגד שני מנהלי "יוקוס" הנמצאים לדבריה בישראל

מבוקשים באשמת הקמת חברות-קש וזיוף יצוא נפט למטרות העלמת מיסים; בעלי החברה המיליארדר מיכאיל חודורקובסקי עודנו כלוא

רוסיה הוציאה צווי מעצר בינלאומיים נגד עשרה מהמנהלים הבכירים של תאגיד הנפט "יוקוס". כך הודיעה היום (ג') התביעה הכללית במוסקווה.

בראש קבוצת המבוקשים נמצאים לאוניד נבזלין ומיכאיל ברודנו, שהיו בעלי "יוקוס" יחד עם המיליארדר הכלוא מיכאיל חודורקובסקי, וחבר הפרלמנט לשעבר ולדימיר דובוב, וכן מנהלים באחדות מחברות הבת של התאגיד הענק.

נבזלין וברודנו נמצאים כיום בישראל, לטענת רוסיה, יחד עם המבוקשים האחרים ברשימה.

"כולם נכללים ברשימת המבוקשים הבינלאומית, בהתאם לצו בית משפט, באשמת העלמת מיסים ופשעים נוספים", אמר סגן התובע הכללי יורי ביריוקוב לסוכנות הידיעות אינטרפקס, שהוסיף, כי אחדים מהם מבוקשים באשמת הקמת חברות-קש וזיוף יצוא נפט למטרות העלמת מיסים.

צווים אלה הוצאו בהמשך למעצרו של מנכ"ל "יוקוס" לשעבר, ולדימיר חודורקובסקי, באוקטובר באשמת הונאה, מעילה והעלמת מיסים. מעצר זה נראה בעיני רבים כנקמת הקרמלין באיש העשיר ביותר ברוסיה, על התנגדותו למשטר וניסיונו להקים בסיס כוח בפרלמנט ולממן מפלגות אופוזיציה.

נבזלין קיבל בשלב מאוחר יותר את זכויות ההצבעה של חודורקובסקי. הוא מואשם בהעלמת מיסים בסכום המקביל למיליון דולר וברכישה בלתי חוקית של מניות בשתי חברות נפט רוסיות בסכום המקביל ל-39 מיליון דולר.