מרכז השלטון המקומי משבית החל מהבוקר את הרשויות המקומיות

עקב השביתה ייסגרו משרדי הרשויות לציבור, לא תיאסף אשפה ולא יירשמו דו"חות חניה; השביתה לא תכלול את 15 הרשויות הגדולות

בלבול ומבוכה רבה איפיינו את יום השביתה הראשון של הרשויות המקומיות שהחלה היום (א'). מרבית הרשויות המקומיות בארץ השביתו את שירותיהן החל מהבוקר ללא הגבלת זמן. עקב השביתה יסגרו משרדי הרשויות לציבור, לא תיאסף אשפה ולא יירשמו דו"חות חניה.

ממרכז השלטון המקומי נמסר, כי לראשונה בתולדות השלטון המקומי יופסק מתן השירותים גם בערים החרדיות. לפיכך, החל מהיום, לא ניתנו שירותים עירוניים ושירותי חינוך ורווחה גם בערים: בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית קרית יערים עמנואל ורכסים, למעט חינוך מיוחד והחינוך העצמאי.

השביתה ברשויות לא תכלול את 15 הערים הגדולות, שאינן מקבלות מענקי איזון מהמדינה, מדובר בערים: אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רעננה ות"א.

כמו כן, בירושלים החליטה העירייה שהלימודים יתקיימו כסדרם, בגלל הפיגוע והמצב הביטחוני, גם במועצה האזורית חוף עזה התקיימו הלימודים כסדרם, בשל אותה סיבה.

בחלק גדול של הישובים כן הוחלו על קיום הלימודים, בהם, מעלה אדומים, יהוד במועצות האיזוריות גזר, דרום השרון, חבל מודיעין ועמק חפר. גם הרשויות הבדואיות בנגב שובתות, מאחר ולטענתם, המדינה לא מעבירה להם את התקציבים לפיתוח שהובטחו. שלום, רהט, תל שבע, חורה, לקייה, כסייפה וערערה.

במסגרת השביתה, הופסקו החל מהבוקר מערכי האבטחה וההסעות במוסדות החינוך בחלק מהרשויות המקומיות. בערים הגדולות ובחינוך המיוחד לומדים כרגיל. במשרד החינוך נחושים לקיים את הלימודים כסדרם בכל הארץ, באמצעות סיוע של ההורים.

בשל שביתת הרשויות לא יגיעו מאבטחים לבתי הספר, לא התקיימו הסעות והסייעות לגננות ועובדי המנהלה במוסדות החינוך ישבתו. עם זאת, המורים יגיעו לבתי הספר, ומשרד החינוך קורא להורים לשלוח את התלמידים כרגיל.

במשרד החינוך מקווים שיתקיימו לימודים למרות היעדרות המאבטחים באמצעות הצבתם של הורים שהתנדבו ומורים כתחליף למאבטחים. התוכנית עומדת בספק, שכן בחודש שעבר הביאה היעדרותם של המאבטחים להשבתת בתי הספר ליום אחד.

מרכז לשלטון מקומי החליט על שביתה מקיפה ברשויות, בעקבות הקיצוץ החד בתקציבי הממשלה, בעיקר בתחומי החינוך והרווחה ובקיצוץ במענקי האיזון מן הממשלה לרשויות החלשות המצויות בגירעונות כבדים.

עובדי הרשויות המקומיות החברים בהסתדרות, הודיעו אף הם על עיצומים מדורגים החל מתחילת השבוע, ובכך מצטרפים ליוזמה של ראשי הרשויות. אלפי עובדים אינם מקבלים את שכרם במשך חודשים רבים עקב המצוקה של הרשויות. מדובר בעיקר בעיריות בפריפריה.