בכיר בלשכת סוכני הביטוח: בזבזנו שנה במאבק מול הפיקוח במקום להתפשר עם החברות

אמנון פלץ יוצא נגד דרך המאבק ברפורמה: "נשיא הלשכה טעה"; הלשכה: "לא בזבזנו אפילו דקה"

יו"ר ועדת המחשוב של לשכת סוכני הביטוח, אמנון פלץ, יוצא נגד מדיניות הלשכה, המנסה להיאבק בהשלכותיה של הרפורמה בביטוח חיים על הסוכנים. בין השאר, הלשכה מארגנת כנסי הסברה, במטרה למצוא פתרון לפגיעה בעמלות.

"יש לי הערכה רבה לנשיא הלשכה, יוסי מנור, אבל הוא טעה. בזבזנו שנה שלמה על מאבק מול המפקח במקום להבין מה הפיקוח רוצה, ובמקום להגיע להבנה עם החברות", אמר פלץ ל"גלובס".

לדברי פלץ, הלשכה "מחפשת את האבידה מתחת לפנס", ועושה את המלחמות הלא נכונות, בדגש על איך זה יראה ולא האם זה נכון.

לדברי פלץ, המפקח על הביטוח, אייל בן-שלוש, צודק ברפורמה שנקט בביטוח חיים, כיוון שהשוק התנהג בצורה אנומלית.

פלץ יוצא גם נגד ה"שביתה האיטלקית" שבה נוקטים סוכנים, במסגרתה כמעט ולא התבצעו מכירות חדשות בביטוח חיים במהלך חודש ינואר. "אסור לציבור נותני שירות, המהווה משרת אמון, להכריז על שביתה. סוכן שממלא טפסים ולא מעביר אותם לחברת ביטוח מסתכן בקרות מקרה ביטוחי. הנהגה צריכה להוביל ולא להיגרר. לצערי, מה שקורה היום זה פופוליזם והוצאות קיטור", אמר פלץ.

דובר לשכת סוכני הביטוח מסר בתגובה, כי "אין שום בסיס עובדתי לטענות הסוכן. הלשכה לא בזבזה ולו דקה אחת במאבקה למען הסוכנים. הלשכה פועלת בשיטתיות, לרווחתם של הסוכנים. המאבק בעיצומו, ויש להמתין לתוצאות".

לדברי יו"ר המכון להכשרת הסוכן ולשעבר ראש מחוז תל-אביב של הלשכה, מיכל שילה, הסוכנים לא עצרו מיוזמתם את המכירות ומדובר בעיקר בבעיה טכנית, כיוון שהחברות לא נערכו בצורה מתאימה לרפורמה במוצרים.

לטענת שילה, יש בלבול רב בקרב הסוכנים. "אנחנו לא יודעים את תנאי ההתקשרות, אין חוזים חדשים ואין טפסי פוליסות", אמרה שילה.

לדברי שילה, "כנסי ההסברה שעורכת הלשכה בשום אופן לא נועדו לעודד שביתה".

שילה מעריכה, כי עמלות הסוכנים יעברו "מקצה שיפורים", שכן הוצאות השיווק של המוצר לא יכולות לחול על הסוכן. לדבריה, "גם החברות מבינות זאת".

לדברי מנכ"ל משותף בסוכנות קלע ביטוחים, עקיבא קלימן, החברות לא ערוכות לקליטת מבוטחים עם פוליסות המותאמות למוצרים החדשים. "אפילו חלק מהסימולטורים שעל הסוכנים להציג למבוטחים אינם מוכנים", אמר קלימן.

"בשלושת הרבעונים הראשונים של 2003 הרוויחו החברות 1.5 מיליארד שקל, ואין סיבה שהן לא ישלמו כמו שצריך לסוכן שמוכר מוצרים עבורן. לחברות לא תהיה ברירה, אחרת הן יצטרכו בקרוב לחפש סוכנים שיעבדו עבורן", אמר קלימן.

לעומת זאת, לדברי מנהל בכיר בחברת ביטוח, הוא אינו מתרגש מעצירת המכירות. "מה שלא מכרו בינואר ימכרו בפברואר. ממילא מכרנו הרבה מאוד בדצמבר", אמר המנהל.