קופ"ח לאומית חתמה עם קבוצת הראל על חוזה לביטוח סיעודי לחברי הקופה ל-30 יום

לפני כשבוע הופסק המשא ומתן לחידוש החוזה בין לאומית לפניקס * היקף הפרמיה השנתי - 25 מיליון שקל

קופת חולים לאומית חתמה עם קבוצת הראל על חוזה לביטוח סיעודי לחברי הקופה ל-30 יום, זאת לאחר שלפני כשבוע הופסק המשא ומתן לחידוש החוזה בין לאומית לפניקס. כך נודע ל"גלובס".

החוזה עם הפניקס פג במוצ"ש 31 לינואר ולכן חתמה לאומית ביום שישי ערב פקיעתו, חוזה לכיסוי ביטוחי זמני עם הראל עד 1 למארס. במהלך החודש ימשיך המו"מ בין הראל ללאומית להתנהל עד סיומו.

במסגרת החוזה לביטוח סיעודי רוכשת לאומית, ביטוח ל-140 אלף מבוטחיה, בהיקף פרמיות שנתי של כ-25 מיליון שקל. הראל חברת הביטוח השלישית בגודלה, היא מבטחת הבריאות הגדולה בישראל עם נתח שוק של 55%. לקוח מרכזי ושותף עסקי (דרך חברת דיקלה) של קבוצת הראל היא שירותי בריאות כללית. דובר קבוצת הראל אישר לגלובס, כי ההסכם נחתם לשלושים יום וציין כי ההתקשרות בין הראל ללאומית תהיה דרך חברת הראל.

מנכ"ל לאומית מיקי צולר אמר לגלובס, כי המשא ומתן בין לאומית לפניקס, נקלע למבוי סתום בשל התנגדות הפניקס להציג למפקח על הביטוח ולהנהלת לאומית, את הלוחות האקטוארים שנדרשו לצורך קבלת אישור להפעלת הפוליסה. "לאור התנגדות הפניקס להעברת החומר הנדרש, הודיע המפקח על הביטוח שאינו מאשר את הפוליסה ולא ניתן היה עקב כך לחדש את החוזה" אמר צולר.

הפניקס ולאומית מקיימים קשר דו צדדי ארוך טווח בן 9 שנים. במסגרתו מבטחת הפניקס ביטוחי חיים, בריאות וסיעוד עבור עמיתי ועובדי לאומית. גם השב"ן של לאומית משווק דרך סוכנות הביטוח עומרי בה מחזיקה הפניקס (33%) במשותף עם הסתדרות העובדים הלאומית (66%). היקף הפרמיות הכולל הכרוך בקשר זה נאמד בכ-90 מיליון שקל. הקשר עם לאומית נתפס בפניקס כשיתוף פעולה אסטרטגי וסיומו יעיב על התנופה המסחרית בה נמצאת החברה כעת.

גורמים בענף הביטוח מעריכים, כי הסיבה לכישלון המו"מ בין לאומית לפניקס נבע מחיכוכים על רקע אישי שלא אפשרו המשך עבודה משותפת. זאת על רקע דרישות של לאומית בנושא שיווק הפוליסות ועלויות המכר, שנתפסו בפניקס כמופרזות. יועץ הביטוח של לאומית הוא עו"ד שמיר קמינסקי. עוד מעריכים הגורמים כי במידה ולאומית לא תעביר את פרמיות הביטוח הסיעודי דרך עומרי, תמכור הפניקס בקרוב את חלקה בסוכנות.