חברת היהלומים שכטר-נמדר צפויה להודיע הערב על פיצולה בין בעליה

עלייה של 11.7% בייצוא יהלומים מלוטשים נטו בחודש ינואר

חברת שכטר-נמדר, השנייה בגודלה בהיקף ייצוא היהלומים, צפויה להודיע הערב (ב') רשמית על פיצולה בין בעליה, האחים אברהם ומשה נמדר.

שכטר-נמדר היא בעלת היקף פעילות של מיליארד דולר בשנה, במפעלים ומלטשות ברחבי העולם. היא בעלת הסייט הגדול ביותר בישראל מסינדיקט היהלומים דה-בירס, המוערך ב-150 מיליון דולר בשנה יהלומי גלם. ב-2003 רשמה החברה ייצוא בהיקף 417 מיליון דולר.

להערכת בכירים בענף, עקב קשריה ההדוקים של משפחת נמדר עם דה-בירס, תקבל מעתה כל אחת מהחברות סייט מהסינדיקט, תוך שהחלוקה תהיה לפי איזורי הפעילות בעולם - במזרח הרחוק, אירופה וארה"ב.

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, אשר הבטיח לנשיאות בורסת היהלומים לסייע לתעשיית היהלומים הישראלית בהשגת יהלומי גלם ממקורות נוספים בעולם, ייצא ביום ראשון לרוסיה ועימו משלחת של תעשיית היהלומים הישראלית.

במהלך הביקור צפוי מפגש עם גורמים בכירים במשרד הממשלתי גוחרן, האחראי על אוצרות טבע ברוסיה. כן צפויה פגישה עם ראשי חברת אלרוסה, בעלת הזיכיון לכריית היהלומים ברוסיה ושיווקם לעולם. מטרת הפגישות היא להשיג הסכמה על מכסות גלם שיסופקו לתעשיית היהלומים הישראלית.

במשלחת היהלומנים שתתלווה יהיו נשיא תעשייני היהלומים שיבחר השבוע, ככל הנראה מוטי גנץ; יו"ר מכון היהלומים הישראלי, שמחה לוסטיג; נשיא הבורסה, שמואל שניצר; מנכ"ל התאחדות היהלומנים, יאיר כהן; מנכ"ל בורסת היהלומים, אפרים רביב; והמפקח על היהלומים, עודי שינטל.

76%בחודש ינואר נרשמה עלייה של 11% בייצוא יהלומים מלוטשים נטו והוא הסתכם ב-268 מיליון דולר. ייבוא יהלומי גלם נטו גדל ב-54% ל-398 מיליון דולר. ייבוא יהלומים מלוטשים נותר זהה לחודש המקביל, 207 מיליון דולר.