האבקה החשודה שנשלחה ביום שני לסנאט האמריקני התבררה כרעל

האבקה נמצאה אתמול באולם שבו ממויין הדואר בסנאט האמריקני

האבקה החשודה שנשלחה ביום שני לסנאט האמריקני התבררה, לאחר בדיקות מעבדה מקיפות, כרעל ריצין, שבו נעשה שימוש כנשק ביולוגי, כך מסרו מקורות משטרתיים בוושינגטון.

האבקה נמצאה באולם שבו ממויין הדואר בסנאט האמריקני, סמוך לשעה 15:00 ביום שני.

ממשטרת וושינגטון נמסר, כי האבקה נשלחה למעבדה ונבדקה שמונה פעמים, והתברר מעל לכל ספק כי מדובר ברעל הריצין.

יצויין כי בחודש שעבר נסגר הקונגרס למשך שעות ארוכות, לאחר שנתגלתה אבקה החשודה כמסוכנת במרתפי בניין הקונגרס, אך מאוחר יותר התברר כי מדובר בהתרעת שווא.

יאוזכר עוד, כי בשנת 2001 נשלחו לקונגרס מספר מעטפות, שנשלחו בין השאר ללשכותיהם של שני סנאטורים דמוקרטיים ובבדיקות מעבדה התברר, כי הן מכילות נבגים של גחלת.

רעל הריצין מופק מעץ הקיקיון, ונחשב לחומר בו נעשה שימוש בלוחמה ביולוגית. די בכמות קטנה של החומר, כדי לגרום לפגיעות קטלניות. כדי להפוך את הרעל לחומר ללוחמה ביולוגית, יש להזריק אותו או לגרום להחדרתו למערכת העיכול של הקורבן. מדובר בחלבון הגורם למוות של תאי הגוף. שאיפת הרעל גורמת לנזק חמור לריאות, הוא ניתן להפקה בקלות ובעלות נמוכה ודי בכמות קטנה ממנו, כדי להרוג.

יצויין עוד, כי עד כה לא נמצא נוגדן לרעל הקטלני.

כתבת עתי"ם מזכירה עוד כי ב- 8/1/03 עצרה משטרת בריטניה, שבעה חשודים, שישה גברים ואישה בצפון מזרח לונדון ע"י שוטרי האגף למלחמה בטרור, לאחר שנתגלו ברשותם עקבות של רעל הריצין, וה"סקוטלנד-יארד" חקר חשד שהעצורים זממו לבצע פיגוע כימי-ביולוגי.

על פי דיווחים שהתפרסמו בעבר, כמויות גדולות של רעל ריצין נמצאו במערות באפגניסטן.