משרד הפנים: יש להזרים מיידית 900 מ' ש' לסיום העיצומים ברשויות

מנכ"ל משרד הפנים, גדעון הרלב: השיקום יחייב, בשלב שני, הזרמה של 1.5 מיליארד

הזרמה מיידית של 900 מיליון שקל - זו דרישת המינימום של משרד הפנים מהאוצר, כדי להחזיר את השלטון המקומי לעבודה סדירה ולהעלותו על פסי הבראה. כך אמר היום (ג`) לוועדת הכספים מנכ"ל משרד הפנים, גדעון הרלב, בדיון נוסף על המשבר הכספי ברשויות המקומיות.

דרישת המינימום מיועדת להחזיר את מענק האיזון לבסיסו ב-2003. הרלב ציין כי תהליך השיקום יחייב, בשלב שני, הזרמה של 1.5 מיליארד שקל לשלוש שנים. לדבריו, הוא תולה תקווה במינויו של השר מאיר שטרית לעמוד בראש צוות בינמשרדי, אשר יגשר על הפערים בין דרישות השלטון המקומי לעמדת הממשלה. הצוות אמור להתחיל את פגישותיו היום בערב.

סגן יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית נשר, דוד עמר, אמר שהוא לא יסתפק בפחות מ-4 מיליארד שקל בערכים של 1996, כפי שהבטיחו לו בשעתם ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, ושר האוצר לשעבר, דן מרידור.

עמר היה גם הבוטה מבין הדוברים. "אני לא משחרר אתכם מאחריות למשבר, לאחר שהצבעתם בעד התקציב", הוא הבהיר לחברי ועדת הכספים. "מה שקורה לנו זו בושה וחרפה. אתם רוצים בחזרה את הפנתרים השחורים ברחובות? אני רואה כאן מלחמת אחים, ואני הולך להדליק את המדינה. גם אתם תתעוררו, כי אנחנו במצוקה אמיתית".

יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד), יצא נגד שלושת חברי סיעתו שהודיעו לו כי יצביעו נגד כל בקשות האוצר שיובאו לוועדה עד לחיסול המשבר, או לפחות חידוש תשלומי השכר לעובדי הרשויות המקומיות. הירשזון אמר שכותבי המכתב לא התייעצו אתו לפני כן והם קושרים את ידיו. "המורדים" - ח"כים רוחמה אברהם, אלי אפללו וחיים כץ - לא חזרו בהם מעמדתם ונשאו דברים חמים בזכות מאבק ראשי הרשויות.