אולמרט: הסחר עם הרש"פ ירד ל-1.3 מיליארד ד' ב-2003, לעומת 2.7 מיליארד ד' ב-2000

קשר דומה ניתן לראות בסחר בין ישראל למצרים. בשנת 2000 היה הייצוא הישראלי למצריים בהיקף כ-60 מ' ד', וב-2003 הוא הסתכם בפחות מ-25 מ' ד'

היקף הסחר בין ישראל לרשות הפלשתינית ירד ב-2003 ל-1.3 מיליארד דולר, לעומת 2.7 מיליארד דולר בשנת 2000, שלקראת סופה החלה האינתיפאדה. נתון זה הציג היום (ג') שר התמ"ת, אהוד אולמרט, בהרצאה במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, בראשות ד"ר אורי גולד.

אולמרט העריך, כי פגישות בין בכירים בדרג המדיני בין ישראל לרשות הפלשתינית, היו מאפשרות דחיפה משמעותית להישגים כלכליים משמעותיים יותר.

הוא הודיע, כי בכוונתו להוריד את מספר הפועלים הפלשתיניים למינימום האפשרי, על מנת למנוע ככל שניתן, יצירת חיכוך בין האוכלוסייה הישראלית והפלשתינית, להגביר את רמת הביטחון ולעודד תעסוקה ישראלית.

לדעתו, אחד הפתרונות העיקריים לתעסוקת פלשתיניים היא הקמת מספר איזורי תעשייה לאורך קו ההפרדה, אליהם יגיעו פועלים פלשתינים מתוך תחומי הרשות ויחזרו לבתיהם בתום העבודה, מבלי לצאת לשטח ישראל.

"קיים קשר ישיר בין רמת היחסים המדיניים ליחסים הכלכליים-מסחריים בין ארצות ערב לישראל", הוא אמר.

אולמרט הוסיף, כי קשר דומה ניתן לראות בסחר בין ישראל למצרים. בשנת 2000 היה הייצוא הישראלי למצריים בהיקף כ-60 מיליון דולר, וב-2003 הוא הסתכם בפחות מ-25 מיליון דולר.

לעומת זאת, ציין אולמרט את הסחר בין ישראל לירדן, הגדל מדי שנה והגיע ב-2002 להיקף של 86 מיליון דולר. עוד אמר כי מערכת היחסים המסחריים עם ירדן מושפעת רבות מהסכם ה-QIZ (הסכם צבירה לייצור ישראל-ירדני משותף עבור יצוא לארה"ב) בהיותו פרויקט שת"פ תעשייתי, המנצל את היתרונות היחסיים של ירדן וישראל, ביצוא לארה"ב.