נתח השוק של יצרניות הרכב היפניות בארה"ב עלה בינואר לשיא חודשי של 35.6%

עלייה של 20% בנתח השוק של טויוטה וגידול של 31% במכירותיה של ניסאן; יונדאי ומיצובישי דיווחו על ירידה במכירות

בינואר גדל נתח השוק של יצרניות הרכב היפניות, בהובלת ניסאן וטויוטה, בארה"ב ב-1.9% לשיא חודשי של 35.6%.

לטויוטה, אשר ב-2003 עקפה את פורד כיצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, במונחי מכירות גלובאליות, הייתה עלייה של 20% בנתח השוק, ואילו ניסאן רשמה גידול של 31%. מכירותיה של הונדה עלו ב-0.2%.

החברות היפניות מדווחות על עלייה בביקוש למודלים, דוגמת הסיאנה של טויוטה והטיטאן של ניסאן. כמו כן, רכביהן נהנים ממוניטין טוב בקרב הצרכנים האמריקניים.

מניותיה של טויוטה נפלו 2.8% בטוקיו, על רקע חששות שמא הממשל האמריקאי יאפשר לדולר להמשיך בנפילתו. גם סינאן השילה 2.8% והונדה איבדה 1.8%.

בינואר מכרו 10 יצרניות הרכב היפניות 400,990 רכבים בארה"ב, עלייה של 9.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מנגד, יונדאי דיווחה על ירידה של 13% בינואר ל-23,738 רכבים. נח השוק של החברה עמד בחודש שעבר על 2.15, לעומת 2.5% בינואר 2003. קיה, המסונפת ליונדאי, רשמה ירידה של 8.1%.

מכירותיה של מזדה, צמחו בינואר ב-25% ל-18,637 רכבים.

מיצובישי דיווחה על ירידה של 33% לעומת ינואר 2003 לרמת מכירות של 15,821 רכבים.