בינואר גדל נתח השוק של יצרניות הרכב היפניות, בהובלת ניסאן וטויוטה, בארה"ב ב-1.9% לשיא חודשי של 35.6%.
לטויוטה, אשר ב-2003 עקפה את פורד כיצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, במונחי מכירות גלובאליות, הייתה עלייה של 20% בנתח השוק, ואילו ניסאן רשמה גידול של 31%. מכירותיה של הונדה עלו ב-0.2%.
החברות היפניות מדווחות על עלייה בביקוש למודלים, דוגמת הסיאנה של טויוטה והטיטאן של ניסאן. כמו כן, רכביהן נהנים ממוניטין טוב בקרב הצרכנים האמריקניים.
מניותיה של טויוטה נפלו 2.8% בטוקיו, על רקע חששות שמא הממשל האמריקאי יאפשר לדולר להמשיך בנפילתו. גם סינאן השילה 2.8% והונדה איבדה 1.8%.
בינואר מכרו 10 יצרניות הרכב היפניות 400,990 רכבים בארה"ב, עלייה של 9.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מנגד, יונדאי דיווחה על ירידה של 13% בינואר ל-23,738 רכבים. נח השוק של החברה עמד בחודש שעבר על 2.15, לעומת 2.5% בינואר 2003. קיה, המסונפת ליונדאי, רשמה ירידה של 8.1%.
מכירותיה של מזדה, צמחו בינואר ב-25% ל-18,637 רכבים.
מיצובישי דיווחה על ירידה של 33% לעומת ינואר 2003 לרמת מכירות של 15,821 רכבים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.