גרטנר: ב-2004 צפויות מכירות הטלפונים הניידים להגיע ל-560 מיליון יחידות

בשנת 2003 חל גידול מפתיע של כ-20% במכירות טלפונים ניידים בעולם

שוק הטלפונים הניידים העולמי ממשיך לעלות על הציפיות ועשוי להגיע ל-510 מיליון יחידות ב-2003. כך עולה מהערכות מוקדמות של גרטנר, המבוססות על מכירות של יצרנים לערוצי ההפצה (sell-in) ברבעון הרביעי של 2003.

"2003 הייתה שנה פנומנלית לתעשיית הטלפונים הניידים, עם גידול ממוצע של כ-20%", אמר בן ווד, אנליסט בכיר בקבוצת התקשורת בגרטנר אירופה. "לוירוס ה-SARS הייתה השפעה משמעותית על המכירות באסיה-פסיפיק במהלך הרבעון השני, אך המכירות עלו באופן ראוי לציון בשני הרבעונים האחרונים".

על פי גרטנר, המכירות עלו על הציפיות ברחבי העולם. בשווקים המפותחים, כולל ארה"ב, מערב אירופה ויפן, היה גל של מכירות שדרוג. ביפן, טלפונים מדגמי W-CDMA (wideband code division multiple access) ו-cdma2000 נמכרו טוב במיוחד, בעיקר אלו הכוללים בתוכם מצלמה.

"בשווקים מפותחים, מכירות שדרוג היו המניע החזק ביותר לצמיחה ב-2003", אמר ווד. "מסכים צבעוניים וטלפונים-מצלמות דורגו גבוה ברשימת הקניות של צרכנים, אך הייתה גם דרישה גבוהה למכשירים זולים המתמקדים בשירותים הקוליים".

בשווקים הצומחים, דוגמת סין, רוסיה וברזיל, המכירות המשיכו לעלות על הציפיות, עקב הזמינות של טלפונים בעלות נמוכה מאוד ואסטרטגיות מכירה אגרסיביות של מפעילים בקרב לקוחות פוטנציאליים. בהודו, למשל, הדרישה החזקה מהצפוי התבטאה במכירות של 18 מיליון טלפונים ב-2003. "עם הכניסה לשנת 2004, השווקים הצומחים יתפסו בהדרגה מקום חשוב יותר ויותר ואנו צופים כי יצרנים ימשיכו לפתח מוצרים בעלות נמוכה, ספציפית לשווקים אלה".

לדברי גרטנר, על פי ממצאים מוקדמים ברבעון הראשון של 2004, המגמה החיובית בשוק הטלפונים הניידים ממשיכה. בהתבסס על תחזיות מוקדמות, חברת המחקר מעלה זמנית את התחזית למכירות טלפונים ניידים ב-2004 ל-560 מיליון יחידות.