מגמה מעורבת בבורסות אירופה על רקע דו"חות מאכזבים של סיסקו

לונדון סיימה בעליות שערים; באייר השילה 1.8% לאחר שנודע על תחרות צפויה בשוק האמריקאי

מירב הבורסות המובילות באירופה רשמו היום מגמה שלילית, על רקע הדוחות של סיסקו וסיאנה, אשר הגבירו את החששות שמא המניות טיפוסו גבוה מידי, בהינתן צפי הצמיחה ברווחים. הבורסה בלונדון סיימה בעליות שערים לאחר פרסום נתוני מאקרו מעודדים בארה"ב בדבר צמיחת הסקטור הלא יצרני וההזמנות מבתי החרושת שגברו בינואר.

יצרניות הרכב רשמו גם הן ירידות שערים, לאחר שדיימלר-קרייזלר, שתפרסם היום את דוחותיה, ופולקסוואגן דיווחו על ירידה במכירות בארה"ב בינואר.

הפוטסי בלונדון עלה 0.26% לרמה של 4,402 נקודות, הקאק בפאריס איבד 0.84% לרמה של 3,606.57 נקודות ומדד הדאקס בפרנקפורט נפל 0.72% לרמה של 4,028.37 נקודות.

סיסקו, חברת תקשורת הנתונים הגדולה ביותר בעולם, דיווחה אמש לאחר המסחר את תוצאותיה ברבעון הפיסקלי השני. החברה עלתה על ציפיות האנליסטים אולם הציגה ירידה ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל.

החברה דיווחה כי הכנסותיה הסתכמו ב-5.4 מיליארד דולר, המהווים עלייה של 14.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד אז הסתכמו הכנסותיה ב-3.89 מיליארד דולר, ועלייה של 5.8% ביחס להכנסותיה ברבעון הפיסקלי הראשון. הרווח התפעולי של החברה עלה לרמה של 3.698 מיליארד דולר לעומת רווח תפעולי בסך 3.317 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

החברה רשמה רווח נקי בשיעור 724 מיליון דולר או 10 סנט למניה מדוללת מדוללת, לעומת רווח נקי בסך 991 מיליון דולר או 14 סנט למניה מדוללת ברבעון המקביל אשתקד. להוציא הוצאה חד פעמית בגין תביעה בסך 567 מיליון דולר, החברה רשמה ברבעון האחרון רווח בשיעור 18 סנט למניה, לעומת ציפיות האנליסטים לרווח בשיעור 17 סנט למניה.

סיאנה, היצרנית האמריקאית הרביעית בגודלה של ציוד רשתות אופי, אמרה אתמול כי היא צופה הפסד עבור הרבעון שהסתיים ב-31 בינואר בהיקף של 8-10 סנט למניה.

אלקטל, היצרנית הגדולה בעולם של ציוד פס רחב, השילה 4.7%. סימנס נפלה 1.2%.

דיימלר-קרייזלר, היצרנית הגדולה בעולם של מכוניות יוקרה, נחלשה ב-1.6%, לאחר שהודיעה, כי מכירות רכבים מסוג מרצדס בארה"ב נפלו בחודש שעבר ב-3.1%, בשל האטה בביקוש.

החברה צפויה לדווח היום על עלייה ברווחי הרבעון הרביעי ל-1.46 מיליארד אירו

פולקסוואגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, איבדה 0.2%, לאחר שדיווחה על צניחה של 26% במכירות בארה"ב בחודש שעבר.

באייר, חברת התרופות השנייה בגודלה בגרמניה, השילה 1.8%. האנטיביוטיקה Avelox עשויה להתמודד עם מתחרה זולה יותר בארה"ב. כך נכתב באתר האינטרנט של ה-FDA. כפי הנראה, חברה המתחרה, אשר שמה לא הוסגר, הגישה בקשה למכור גרסה לטיפול זה.

פראנס טלקום ירדה ב-6%. החברה דיווחה על ירידה של 4.7% במכירות הרבעו ןהרביעי ל-11.62 מיליארד אירו, בעיקר בשל התחזקות המטבע של האיחוד האירופי. אנליסטים צפו רווח של 11.97 מיליארד אירו.

Roche היצרנית הגדולה בעולם של טיפולים בסרטן נפלה 1.2%, לאחר שדיווחה על עלייה ברווח התפעולי ל-3.29 מיליארד פרנקים שוויצריים. אנליסטים צפו רווח תפעולי של 3.46 מיליארד פרנקים.אלקטל, יצרנית ציוד ברודבנד לאינטרנט הגדולה בעולם, נפלה 4.7%