אוריאל לין מבקש לקבל שכר על תפקידו כנשיא איגוד לשכות המסחר

נשיאות האיגוד אישרה עקרונית שינוי בתקנון; לין: אני מקדיש לתפקיד 100% או לפחות 80% משרה

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, עשוי להתחיל לקבל שכר בקרוב. יהיה מהלך חסר תקדים בקרב נשיאי הארגונים הכלכליים הגדולים, שכיהנו עד היום בהתנדבות בתפקידיהם. כך נודע ל"גלובס".

המהלך מעורר התנגדות חריפה בקרב גורמים באיגוד, למרות שהדרך למימושו אושרה בידי נשיאות האיגוד השבוע. כל נשיאי איגוד לשכות המסחר בעבר כיהנו בהתנדבות. לעומת זאת מנכ"ל האיגוד, כמו שאר מנכ"לי הארגונים הכלכליים, מועסק במשרה מלאה ובשכר.

הכשרת הדרך לתשלום משכורת ללין נעשתה בישיבת נשיאות האיגוד ביום א' השבוע. מדובר על שינוי תקנון האיגוד, כך שיאפשר מתן תיגמול כספי לנשיא, אולם רק בכפוף להחלטת ועדות הכספים והביקורת של האיגוד, שטרם הכריעו בנושא.

המתנגדים למהלך ציינו: "לין נבחר לתפקידו לפני כשנה, תחת האג'נדה של איש ציבור מתנדב, בעוד גורמים רבים היו מוכנים לכהן בתפקיד זה בהתנדבות, בזכות הקשרים והכוח שהוא מאפשר וגם בזכות רצונם לשרת את הציבור".

נשיאי ארגונים כלכליים ומקצועיים אחרים מכהנים בהתנדבות, בנוסף לפעילותם העיסקית. ביניהם: נשיא התעשיינים ולשכת התיאום, עודד טירה; נשיא לה"ב, זאב וינר; נשיא לשכת סוכני הביטוח, יוסי מנור; ראש לשכת עורכי הדין, שלמה כהן; נשיא לשכת רואי חשבון, עופר מנירב; נשיא הקבלנים, סם אולפינר; ונשיא איגוד הבנקים, איתן רף.

לין אמר בתגובה: "היום יש נושאים רבים מבעבר הדורשים טיפול, כך שהמשרה היא משרה מלאה, או לפחות 80% משרה. היוזמה היא לא שלי, אלא של הנשיאות, שסברה שראוי שמי שעובד במשרה מלאה יקבל על כך תיגמול.

"בישיבת הנשיאות אושר פה אחד, בידי 22 חברי הנשיאות למעט נמנע אחד, תיקון בתקנון אשר יאפשר מתן תיגמול לנשיא הלשכה, אם אמנם תתקבל החלטה כזו בוועדות הכספים והביקורת".

עוד אמר לין, "כרגע זהו רק תיקון תקנוני. יכול להיות שאוותר על כך כליל ואחליט לצמצם את הזמן שאקדיש לאיגוד ליום וחצי בשבוע, לעומת 4.5-4 ימים מלאים שאני מקדיש לכך היום.

"הזמן שאני מקדיש הוא מה שהתפקיד דורש, וההנהלה חשבה שלא ייתכן שאדם יקדיש כל כך הרבה זמן בלי תיגמול. לי אין ספק שאם אצמצם את הזמן, האיגוד ייפגע, אבל ההחלטה הסופית תתקבל בעתיד".