מאבק משפטי קשה בין שרי אריסון לבין בעלה לשעבר בבית-משפט במיאמי

דורסמן מכחיש את טענת גרושתו כאילו הציע למכור לה את בנם; השופט קרא לצדדים להגיע לפשרה, אך פרקליטו של הבעל לשעבר אמר כי הסיכוי לכך קלוש

המאבק המשפטי בין שרי אריסון גלזר לבין בעלה לשעבר, מיכאל דורסמן, על האפוטרופסות על בנם, דניאל, בן שמונה, נכנס השבוע להילוך גבוה בדיונים קשים, רוויי מרירות ודמעות, בבית-משפט פדרלי במיאמי, פלורידה.

אריסון גלזר, בת 46 ובתו של איל הספנות המנוח טד אריסון, העתיקה את מגוריה מישראל לדרום פלורידה בספטמבר אשתקד ונטלה עמה את בנה. דורסמן, בן 38, תבע אותה לדין בטענה שהיא גנבה את בנו "בחשכת הלילה" וללא הסכמתו והפרה בכך את החוק הישראלי ואת החוק הבינלאומי.

הוא מבקש מבית-המשפט במאיימי להורות להחזיר את הילד לישראל לפי אמנת האג מ-1980. אמנה זו קובעת שילדים עד גיל 16 צריכים להישאר ב"מקום המחיה שהם מורגלים בו" אלא אם כן נשקפת להם שם סכנה חמורה.

לפי פרסומים באמצעי תקשורת בדרום פלורידה, צריך בית-המשפט לפסוק אם הסכם הגירושים בין דורסמן לאריסון גלזר, שנחתם ב-2002 ושקיבל גושפנקא של בית-משפט בישראל, מעניק לדורסמן אפוטרופסות חלקית על הילד או רק זכות לבקרו לעיתים תכופות. ההסכם מציין, שדורסמן ישתתף בכל ההחלטות החשובות הקשורות בגידולו של הילד.

השבוע העיד דורסמן לפני השופט לורנס קינג ועדותו, לפי אמצעי התקשורת, היתה נרגשת. ביום ג' הוא החל לבכות על דוכן העדים כאשר שחזר את תחושת התדהמה שאחזה בו כאשר גילה כי נשללה ממנו הגישה לבנו. בעדותו אתמול (ד') הוא סוכך על פניו בידו כדי להסתירם מאשתו, שישבה מוקפת בשישה עורכי-דין.

בדיונים הכחיש דורסמן את טענת גרושתו כאילו ניסה למכור לה את בנם. הדברים נאמרו בתגובה לטענת אחד מפרקליטי אריסון גלזר, שאמר כי דורסמן הציע לאשתו לשעבר לזנוח את תביעתו לאפוטרופסות על הילד תמורת 100 מיליון דולר. בית המשפט צריך לבדוק "האם האב ניסה למכור את בנו או לא", אמר הפרקליט, ג'וזף קלוק.

"בני שווה יותר ממיליארד דולר. כעסתי שזה (לקיחת הילד) הצליח לה. מעולם לא הייתי מוכר את בני", אמר דורסמן. אבל הוא הודה כי סכום של 100 מיליון דולר הוזכר בשיחת ועידה בינו לבין פרקליטיו ולבין אריסון גלזר.

קלוק שאל אותו האם אותו סכום הוזכר גם בשיחה בתל-אביב בנובמבר. דורסמן השיב: "איני זוכר".

דורסמן אף הכחיש כי חלף במרוצה על פני אנשי ביטחון כדי לראות את בנו בבית-הספר שבו הוא לומד, כפי שטען קלוק. הוא טען כי גרושתו אחראית לכך שאינו יכול לבלות זמן רב יותר עם הילד. לפעמים, כך אמר, היא מונעת ממנו להיפגש עם דניאל.

לדבריו, במקרה אחד נאלץ לקצר את ביקורו במאיימי ולחזור לישראל מפני שבנו היה "אומלל... הוא היה כאוב, בייחוד בגלל אתם אנשי המשטרה שאריסון גלזר הציבה סביבו כדי להגן עליו מפני".

דורסמן טען, כי אשתו הציבה את שומרי הראש "מפני שהיא חוששת שאחטוף אותו חזרה לישראל".

אתמול הטיל השופט במפתיע חיסיון על הדיונים, לפי בקשת פרקליטי אריסון גלזר, והורה לצופים לעזוב את האולם בלי לתת אפשרות לנציגי התקשורת לערער על הקביעה.

השופט קרא לשני הצדדים להגיע להסדר, אך אחד מפרקליטיו של דורסמן אמר, כי הסיכוי לכך קלוש.

לפי פורבס, אריסון גלזר היא אחת הנשים העשירות בעולם. הונה נאמד ב-2.4 מיליארד דולר. אחיה, מיקי אריסון, ממיאמי, הוא יו"ר חברת ספינות הקיט קארניבל, שייסד אביו.