תוצאותיה הטובות של אריקסון סחפו את אירופה לעליות שערים

מניית אריקסון קפצה 12% ומניית המתחרה, נוקיה, הוסיפה 2.5% * חברת הביטוח הבריטית אביבה עלתה 7.3%

הדו"חות המפתיעים לטובה שפרסמה ענקית הסלולר השבדית, אריקסון, סחפו את הבורסות העיקריות באירופה לעליות שערים, למרות נתוני המאקרו מארה"ב. קאנצלר גרמניה, גרהרד שרדר, הודיע היום על התפטרותו מראשות המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בעקבות הביקורת הגוברת כנגדו על הרפורמה הכלכלית שגיבש. שרדר נותר בתפקיד הקאנצלר.

בארה"ב דווח במהלך יום המסחר באירפה, כי כ-112 אלף משרות חדשות נוספו לשוק האמריקני בינואר, בעוד הכלכלנים ציפו לתוספת של 150 אלף משרות חדשות לכל הפחות. עדיין מדובר בקצב הצמיחה המהיר ביותר שנרשם בשוק העבודה האמריקני מאז חודש דצמבר 2000. שיעור האבטלה הפתיע בירידה לרמה של 5.6% בעוד הציפיות היו לקפאון ברמה של 5.7%. עוד עולה מהנתונים, כי היקף מקבלי השכר במשק האמריקני גדל מאז אוגוסט ב-366 אלף משרות.

היום החלה פגישת שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G7 בארה"ב. הללו צפויים למקד את דיוניהם בעניין חולשתו הנמשכת של הדולר ביחס לאירו.

מדד הפוטסי בלונדון עלה ב-0.42% לרמה של 4,402.7 נק', מדד הקאק בפאריז הוסיף 0.4% לרמה של 3,624.72 נק' ומדד הדקס בפרנקפורט התחזק ב-0.75% לרמה של 4,044.49 נק'.

אריקסון דיווחה היום על מעבר לרווח ברבעון הרביעי של 2003, שהסתכם ב-19.4 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו להפסד משמעותי. זהו הרבעון הרווחי הראשון של אריקסון מזה למעלה משנתיים. גם התחזיות של החברה לשנה הקרובה היו משופרות מעט לעומת התחזיות הקודמות שלה. החברה צופה כי ייתכן שיפור בדרישה למוצריה בשנה הנוכחית. המניה זינקה ב-12%.

גם המתחרה, נוקיה הפינית, רכבה על גל האופטימיות שהזרימו לשוק דו"חותיה של אריקסון, ומנייתה הוסיפה לערכה 2.5%. מניית סימנס, שבין היתר עוסקת בתחום של רשתות סלולר, התחזקה ב-0.6%.

עוד בלטה במסחר מניית המבטחת השנייה בגודלה באנגליה (בהיקפי הפרמיות), אביבה. החברה הודיעה כי ביצועיה הכספיים ב-2003 צפויים להכות את תחזיות האנליסטים. החברה מעריכה, כי תציג רווח תפעולי של 3.5 מיליארד דולר. מניית אביבה עלתה ב-7.3%.

גם מניית וודאפון בלטה במסחר, לאחר שמקורבים לחברה מסרו לתקשורת האירופית, כי החברה שוקלת לממש את החזקותיה במיזם הסלולר: וורייזון ויירלס בארה"ב, המיזם המשותף לוודאפון עם ורייזון קומיוניקיישנס, וזאת על מנת לרכוש תחת זאת את חברת שירותי הסלולר, AT&T וויירלס סרוויסס. אחזקותיה של וודאפון בורייזון וויירלס (45%) מוערכות ע"י אנליסטים אירופים בכ-20 מיליארד דולר. מניית וודאפון עלתה 0.4% לאחר שבמהלך יום המסחר צנחה לשפל של 11 חודשים בעקבות השמועות.