בנק לאומי: בשנת 2004 צפויות ההשקעות במניות לבלוט לטובה

במידה שהנאסד"ק ישמור על חוסן הרי שהמימוש בת"א בשבועיים האחרונים, עשוי להוות הזדמנות למשקיעים

בשנת 2004 צפוי האפיק המנייתי לבלוט לטובה, זאת על פי כלכלני בנק לאומי. המדדים בבורסת תל אביב רשמו השבוע ירידות שערים, במיוחד מדדי ת"א 75 והתל-טק. עם זאת מחזורי המסחר המשיכו לרדת, אך צפויה התייצבות סביב רמה זו.

בסקירתם השבועית ציינו כלכלני בנק לאומי כי בטווח הקצר תושפע המגמה בבורסה בת"א מההתפתחויות הפוליטיות ומיכולתו של הנאסד"ק לשרוד מעל רמת ה- 2000 נקודות. במידה שהנאסד"ק ישמור על חוסן הרי שהמימוש בת"א בשבועיים האחרונים, עשוי להוות הזדמנות למשקיעים, זאת בעקבות הערכות למסחר חיובי במהלך השנה על רקע הסטת הכספים של הציבור לאפיק המנייתי, המשך התאוששות כלכלית והתאוששות מגזר הטכנולוגיה אשר לו השפעה מהותית על הכלכלה והבורסה הישראלית.

התיקון בשוק, אשר לא פסח גם על האפיק השקלי, יכול להימשך בטווח הקצר. עם זאת, בטווח הבינוני המשך תהליך הורדת הריבית, גם אם יהיה בשיעורים נמוכים יותר ובתדירות נמוכה יותר, בשילוב עם איתנות המטבע המקומי ובתנאי של התייצבות תשואות האג"ח בחו"ל, יניעו את המשך ירידת התשואות באפיק.

על אף ההערכות להמשך מדדים שליליים או אפסיים ברבעון הקרוב, הרי שקיימת עליית מה בציפיות האינפלציוניות של הטווח הבינוני והארוך. עובדה זו בשילוב הציפייה לכניסת קרנות הפנסיה לשוק אשר אמורה להתרחש בטווח הקרוב מגדילות את אטרקטיביות ההשקעה באגרות צמודות מדד בינוניות וארוכות. עם זאת, לדברי לאומי, נראה כי לנוכח המגמה הכללית בשוק ההון, ייתכנו המשכי מימושים בטווח הקרוב.

בלאומי ממשיכים להמליץ על אחזקת אגרות חוב בעלות טווח בינוני לפדיון בהן התשואה גבוהה יחסית לסיכון המגולם באיגרת. כמו כן ניתן לשקול השקעה באגרות חוב קונצרניות המדורגות AA ומעלה הנושאות תשואה לפדיון עודפת על פני אג"ח מדינה, בפרט על רקע התעוררות האפיק.

בטווח הקצר, המימושים בבורסה בתל אביב והעלייה באי הודאות במישור הפוליטי ובמישור הביטחוני עשויים לתמוך בהמשך התחזקות מתונה בדולר למרות חולשתו בעולם. בטווח הבינוני יקבל הדולר תמיכה נוספת מהורדה נוספת בריבית המוניטרית, עלייה אפשרית בריבית בארה"ב והמשך צמצום פערי הריביות ופערי התשואות בין ישראל וארה"ב, שעשויים להביא לתנועות הון החוצה מהמשק. מנגד, צפויה זרימת כספים לארץ כתוצאה מהתאוששות ענף הטכנולוגיה.