מיקי דורסמן מכחיש את טענת שרי אריסון לפיה הציע "למכור" לה את בנם המשותף

אישר עם זאת, כי סכום של 100 מיליון דולר הוזכר בשיחת ועידה בה השתתפו פרקליטיו ואריסון

המאבק המשפטי בין שרי אריסון-גלזר לבין בעלה לשעבר, מיקי דורסמן, על האפוטרופסות על בנם דניאל הבן שמונה, נכנס בשבוע שעבר להילוך גבוה בדיונים קשים בבית משפט פדרלי במיאמי.

שרי אריסון העתיקה את מגוריה מישראל לדרום פלורידה בחודש ספטמבר בשנה שעברה ונטלה עימה את בנה. דורסמן תבע אותה לדין בטענה שהיא גנבה את בנו "בחשכת הלילה" וללא הסכמתו, והפרה בכך את החוק הישראלי ואת החוק הבינלאומי.

דורסמן מבקש מבית המשפט במיאמי להורות להחזיר את הילד לישראל לפי אמנת האג מ-1980. אמנה זו קובעת שילדים עד גיל 16 צריכים להישאר ב"מקום המחיה שהם מורגלים בו", אלא אם כן נשקפת להם שם סכנה חמורה.

בשבוע שעבר העיד דורסמן לפני השופט לורנס קינג ועדותו, לפי אמצעי תקשורת בדרום פלורידה, היתה נרגשת. ביום ג' הוא החל לבכות על דוכן העדים, כאשר שיחזר את תחושת התדהמה שאחזה בו כאשר גילה, כי נשללה ממנו הגישה לבנו. למחרת סוכך על פניו בידו כדי להסתירם מאשתו, שישבה מוקפת בשישה עורכי דין.

בדיונים הכחיש דורסמן את טענת גרושתו, כאילו ניסה למכור לה את בנם. הדברים נאמרו בתגובה לטענת אחד מפרקליטיה של אריסון, לפיה דורסמן הציע לאשתו לשעבר לזנוח את תביעתו לאפוטרופסות על הילד תמורת 100 מיליון דולר.

בית המשפט צריך לבדוק "האם האב ניסה למכור את בנו או לא", אמר הפרקליט, ג'וזף קלוק.

"בני שווה יותר ממיליארד דולר. כעסתי שזה (לקיחת הילד) הצליח לה. מעולם לא הייתי מוכר את בני", אמר דורסמן. אבל הוא הודה כי סכום של 100 מיליון דולר הוזכר בשיחת ועידה בינו לבין פרקליטיו ולבין אריסון. קלוק שאל אותו האם אותו סכום הוזכר גם בשיחה בתל-אביב בנובמבר. דורסמן השיב: "איני זוכר".

לדבריו, במקרה אחד נאלץ לקצר את ביקורו במיאמי ולחזור לישראל מפני שבנו היה "אומלל... הוא היה כאוב, בייחוד בגלל אתם אנשי המשטרה שאריסון-גלזר הציבה סביבו כדי להגן עליו מפני". דורסמן טען, כי גרושתו הציבה את שומרי הראש "מפני שהיא חוששת שאחטוף אותו חזרה לישראל".

השופט קרא לשני הצדדים להגיע להסדר, אך אחד מפרקליטיו של דורסמן אמר, כי הסיכוי לכך קלוש.