ועדת הכספים אישרה את הליך ההפרטה של מפעל עשות אשקלון

התנאים שנוספו הם התחייבות של כל קונה עתידי להשאיר את המפעל במקומו הנוכחי במבואות אשקלון ואת פסי הייצור הקיימים במשך שש שנים מיום המכירה

ועדת הכספים אישרה בצהריים את הליך ההפרטה של מפעל עשות אשקלון שהיא חברה בת של התעשיה הצבאית במכירה פרטית למשקיע או קבוצת משקיעים.

האישור ניתן ברוב קולות גדול 11:5 לאחר מספר דחיות ומשא ומתן ממושך שהסתיים רק לפני הצהריים.

מרכז האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) ציין כי הרוב הגדול של התומכים התאפשר הודות להצטרפות נציגי העבודה לתומכי ההסכם לאחר קבלת שלושה תנאים שהסיעה העמידה בתמורה לתמיכתה.

התנאים שנוספו הם התחייבות של כל קונה עתידי להשאיר את המפעל במקומו הנוכחי במבואות אשקלון ואת פסי הייצור הקיימים במשך שש שנים מיום המכירה; והקמת מנגנון להסדר זכויות הפנסיה של העובדים, הסדר שיוצג כגילוי נאות לקונה ויהיה חלק מהסכם ההפרטה. התנאי השלישי שניסוח מדויק של שני התנאים הנוספים יובא לאישור ועדת המשנה של ועדת הכספים בראשות היו"ר אברהם הירשזון (ליכוד).

המשא ומתן עם העובדים הגיע לשיאו אמש, בהשתתפות מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, יו"ר תע"ש אריה מזרחי ומנכ"ל המפעל רונן וולפמן. אולם הממשלה לא היתה מוכנה להתחייב על השארת המפעל במקומו יותר משלוש עד חמש שנים כך שהישג העבודה הוא בהכפלת התקופה. הח"כ הרצוג אמר ל"גלובס", כי זאת תקופה מספקת להרגעת העובדים עם להוסיף עליה כשנה וחצי שיחלפו מעכשיו עד לסיום המשא ומתן עם קונה עתידי.

אישור ההפרטה ניתן ברוב גדול למרות ששניים מנציגי הליכוד הח"כים איוב קרא וחיים כץ עברו לצד המתנגדים יחד עם נציגי ש"ס ומר"צ.