פרסומת "המצלצלים" שוב בראש דירוג האהדה והזכירה

סקר גיאוקרטוגרפיה עבור "גלובס": שלוש פרסומות סלולריות מתמודדות זו מול זו בצמרת דירוג הזכירה

הפרסומת למבצע "המצלצלים של תנובה" עושה בשבועות האחרונים קאמבק, וכמו בשנה הקודמת, היא מגיעה למקום הראשון גם בסולם האהדה וגם בסולם הזכירה. הפרסומת אהודה יותר בקרב בני 35, בעלי השכלה תיכונית, יוצאי אפריקה ואסיה ועולים חדשים. האהדה אליה עולה כפונקציה של עליה במספר הנפשות במשפחה וכפונקציה של ירידה ברמת ההכנסה.

בדירוג הזכירה, מתקיים קרב צמוד בין שלוש פרסומות מתחום הסלולארי.

פלאפון עם הפרסומת לשירות ה-SMS מגיעה למקום השני, הפרסומת לאורנג' מגיעה למקום השלישי, והפרסומת לנוקיה בכיכובו של צביקה פיק מגיעה למקום הרביעי. עם זאת, בדירוג האהדה, מגיעות הפרסומות להישגים מרשימים פחות. אורנג' ממוקמת במקום השישי, נוקיה - במקום השמיני ופלאפון במקום העשירי.

הפרסומת לפלאפון אהודה יותר בקרב חילונים, יוצאי מזרח והעולים החדשים, והאהדה לה עולה כפונקציה של ירידה בגיל ועליה ברמת ההכנסה. הפרסומת לאורנג' אהודה יותר על בני 18-54, על בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה ועל העולים החדשים. לעומתן, צביקה פיק, המככב בפרסומת לנוקיה, "גייס" את אוכלוסיית האוהדים שלו מקרב ילידי הארץ דור שני ובני 35-54. גם אהדה לפרסומת זו עולה כפונקציה של עלייה ברמה הסוציו-אקונומית.

הפרסומת לביטוח אישי ישיר, בכיכובו של משה איבגי המגלם את דוד הכיטוב, ממשיכה להגיע זה הסבב השלישי למקום גבוה בסולם האהדה. הפעם היא ממוקמת במקום השני. בסולם הזכירה היא ממוקמת במקום השישי.

הפרסומת לפיצה מעדנות ממוקמת במקום השלישי בסולם האהדה ובמקום השביעי בדירוג הזכירה. הפרסומת אהודה יותר על יוצאי אסיה ואפריקה, על ילידי הארץ דור שני ועל אוכלוסייה מסורתית-דתית. האהדה לה עולה כפונקציה של ירידה בגיל. מגמה דומה מראה הפרסומת לחיתולי האגיס של חוגלה-קימברלי, שנמצאת במקום התשיעי בדירוג הזכירה וברביעי בדירוג האהדה. הפרסומת אהודה יותר על נשים, על יוצאי אמריקה ואירופה והאהדה לה עולה כפונקציה של עליה ברמת הדתיות וכפונקציה של ירידה ברמת ההכנסה.

הפרסומת לאקטימל 0% שומן על רקע השיר "אני אפס..." מגיעה למקום השמיני בסולם הזכירה ולמקום השביעי בדירוג האהדה. הפרסומת אהובה יותר על נשים ויוצאי מערב, ואהדה לה עולה כפונקציה של עליה ברמת ההשכלה ושל עליה בגיל.

פרדוקס מעניין מתבטא בדירוג הפרסומת לנס קפה עלית. הפרסומת, שעשויה ברוח צעירה, כמעט פרובוקטיבית, אהודה דווקא על אוכלוסייה מבוגרת.

דר' רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, מעריכה כי מדובר בתופעה של נאמנות למוצר, יותר מאשר בהזדהות עם המסר הפרסומי.