מגמה מעורבת בוול סטריט: גילת ואלביט מערכות מוסיפות כ-5%

ג'קדה מאבדת 6% בעקבות האכזבה מדו"חות החברה; בלו פיניקס מתחזקת ב-9%; איסיטל עולה 3%

לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט, למעשה, ללא שינוי נפתח היום המסחר במגמה מעורבת קלה תוך שהמדדים נסחרים סביב לנקודת הפתיחה. המשקיעים ממתינים היום לדיווחים על המשך המירוץ לתפקיד המועמד של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב. כמו כן במרכז תשומת הלב של המשקיעים הם הדברים אשר יאמר ולא יאמר מחר יו"ר הפד. אלן גרינספאן יבוא מחר לקונגרס בכדי לשאת את הנאום החצי שנתי שלו על מצב הכלכלה.

היום לא יפורסמו נתוני מאקרו בארצות הברית.

הנאסד"ק עולה 0.07% לרמה של 2,061.94 נקודות. הדאו ג'ונס מאבד 0.14% ונמצא ברמה של 10,564.51 נקודות.

המירוץ לנשיאות

המשך המירוץ במפלה הדמוקרטית לבחירת מועמד המפלגה לתפקיד נשיאות ארצות הברית, ימשכו היום בטנסי ובווירג'יניה. בבחירות הללו צפוי לנצח הסנטור ממסצ'וסטס, ג'ון קרי. השווקים בארה"ב יטו אוזן למרוץ האמור לאור הפער המצטמק והולך בסקרים בין קרי לבין הנשיא בוש, במירוץ לנשיאות.

התוכנית של בוש

הנשיא ג`ורג` בוש צופה שכלכלת ארה"ב תצמיח 2.6 מיליון מקומות עבודה ב-2004. התחזית כלולה ב"דו"ח הכלכלי של הנשיא", סקירה שנתית על מצב המשק האמריקני, שפרסם אתמול (ב`) חבר היועצים הכלכליים של הנשיא.

דו"ח הנשיא מנבא, שלקראת סוף 2004 יגיע מספר מקומות העבודה במשק האמריקני, בממוצע שנתי, ל-132.7 מיליון, בהשוואה ל-132.4 מיליון משרות בארה"ב בינואר 2001, המועד שבו נכנס בוש לבית הלבן. (שני הנתונים אינם כוללים משרות במגזר החקלאי).

מניות בכותרות

מריל לינץ (MER) עולה 1.25%. החברה הודיעה היום כי תרכוש בחזרה ממניותיה בהיקף של 2 מיליארד דולר. ענקית ההשקעות הודיעה כי תוכנית הקניה של המניות הינה חלק מהתאמות מבנה ההון של החברה וכן בהתאם לכוונות התאגיד.

משרד המשפטים האמריקני יודיע היום באם בכוונתו לפעול למניעת הצעת הרכש העוינת, בהיקף 9.4 מיליארד דולר, של אורקל (ORCL) לפיפלסופט (PSFT), על סמך חוקי האנטיטראסט. אורקל עולה 0.7%. פיפלסופט משילה 1.8%.

אלקטל (ALA) עולה 2%. יצרנית ציוד הטלקום הודיעה כי תקים חברה חדשה לעיסקי הסיבים האופטיים וכבלי התקשורת, בשיתוף עם קבוצת ההחזקות ההולנדית דראקה.

רשת המרכולים 7Eleven (סימול: SE) בחנויות הקיימות מעל לשנה, עלו בינואר בשיעור 4.8%. כלל מכירות החברה עלו ב-7.6% לסך עולל של 878.4 מיליון דולר בינואר. מניות החברה משילות 2.2%.

מניות ישראליות מעבר לים

יום לאחר היוודע דבר רכישת נטסקרין (NSCN) על ידי ג'וניפר (JNPR) האנליסטים בוול סטריט החלו לנתח את הצפוי לצ'ק פוינט . CIBC אמרו היום כי רכישת נטסקרין ע"י ג'וניפר תותיר את צ'ק פוינט בטווח הארוך כספקית עצמאית וממוקדת ותמצב אותה בטווח של שנתיים כספקית המובילה בתחום. ב-CIBC חזרו על המלצת 'תשואת יתר'. כלכלני מריל לינץ חזרו היום על המלצת 'קנייה' למניית צ'ק פוינט במחיר יעד של 28 דולר למניה. במריל לינץ מעריכים כי רכישתה של נטסקרין לא תפגע בפוטנציאל המכירות של צ'ק פוינט בעסקים בגודל בינוני, אותם ציינה החברה כמטרה לעתיד. צ'ק פוינט עולה 0.4%.

בנק אוף קנדה העניק למרקורי דירוג 'תשואת יתר' ונקב במחיר יעד של 54 דולר למניה. אמש בסיום המסחר ננעלה המניה במחיר 48.27 דולר למניה. האנליסטית שרה מטסון ציינה כי המנייה הינה אחת מהחברות המועדפות עליה ל-2004, זאת בשל מצב המכירות של החברה, חוזקו של המאזן והמומנטום העיסקי של החברה. מרקורי יורדת 0.4%.

אלביט מערכות מטפסת 4.7%. החברה הודיעה כי זכתה, באמצעות חברת הבת האמריקנית שלה EFW, בחוזה של חיל האויר האמריקני בהיקף של כ-32.6 מיליון דולר לאספקת מערכות CDEEU (משמע: Common Data Entry Electronics Units - מערכות קליטת נתונים אלקטרוניות) למטוסי F-16.

על פי ההסכם תספק EFW סך של 694 מערכות למטוסי F-16 של חיל האויר האמריקני ו-609 מערכות נוספות המיועדות למטוסי ה-F-16 של מדינות אחרות. היקף החוזה הינו 32.6 מיליון דולר.

ג'קדה משילה 6.4%. החברה דיווחה היום כי ברבעון הרביעי בשנת 2003 רשמה הפסד נקי של 598 אלף דולר או 3 סנט למניה על הכנסות של 5.1 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 558 אלף דולר או 3 סנט למניה על הכנסות של 5.3 מיליון דולר ברבעון השלישי ב-2003, ולעומת רווח נקי של 444 אלף דולר או 2 סנט למניה על הכנסות של 5.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי ב-2002. החברה רשמה הפסד תפעולי של 839 אלף דולר ברבעון האחרון, לעומת הפסד של 713 אלף דולר ברבעון השלישי ורווח של 133 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2002.

במקביל להודעה זו, הודיעה היום החברה על מיזוג כל מערך המחקר והפיתוח שלה למרכז הישראלי.

אי.סי.טל עולה 3.1%. החברה מקבוצת אי.סי.איי אשר דיווחה אתמול על מכירת החטיבה הבטחונית לורינט תמורת 35 מיליון דולר, דיווחה על הפסד של 12 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה לעומת רווח של 4.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי ב-2002. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-5.5 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 11.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אי.סי.איי עולה 1.4%.

ורינט של קומברס רכשה אמש את חטיבת מוצרים לשוק הביטחוני והממשלתי של אי.סי.טל תמורת 35 מיליון דולר במזומן. הכנסות חטיבה זו, המתמחה בפיתוח ציוד לניטור הונאות בקווי תקשורת, מהוות כיום את עיקר הכנסותיה של אי.סי.טל, המסתכמות בכ-10 מיליון דולר ברבעון, אם כי בשנים האחרונות היא היוותה כמחצית מפעילות אי.סי.טל כולה. ורינט יורדת 0.35%, קומברס עולה 0.8%.

מגל מטפסת 3%. החברה רשמה ברבעון הרביעי עלייה קלה ברווח הנקי לרמה של 529 אלף דולר או 7 סנט למניה, לעומת רווח מצומק של 359 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד או 5 סנט למניה. בשורה העליונה הציגה החברה גידול של 32% בהכנסות לרמה של 17.6 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 13.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי זינק בכ-142% לרמה של 1.08 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 448 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בלו פיניקס עולה 9.2%. החברה הודיעה היום כי חברת הבת שלה CePost השלימה התקנת מוצר להצגת חשבוניות באינטרנט עבור קווי זהב.

NDS מאבדת 1.9%. החברה הודיעה כי חברת Broadband solutions inc הקוריאנית רוכשת מערכות גישה מותנית, VideoGuard של החברה לשם הרחבת רשת הטלוויזיה בכבלים הדיגיטלית והאינטראקטיבית ועל מנת לסייע לחברות הכבלים המקומיות במעבר משידור אנלוגי לדיגיטלי.

ויריינט מוסיפה 0.7%. החברה הודיעה כי רשת הסופרמרקטים בארה"ב, פאבליקס, רכשה את מוצר החברה. פאבליקס שהינה אחת מ-10 הרשתות הגדולות בארה"ב השלימה את הטמעת ה-Viryanet Service Hub לניהול ואוטומציה של כל מערך השירות שלה. פאבליקס מעסיקה 120 אלף עובדים ב-802 סניפים בפלורידה. היקף העיסקה לא נמסר.

וורסיטי עולה 0.75%. החברה הודיעה כי רכישת אקסיס הושלמה היום. וריסיטי פועלת בתחום התוכנה, לבדיקת התאמה בין שבבים ומעגלים מודפסים בשלב הפיתוח לבין ביצועיהם בפועל. אקסיס פועלת גם היא בתחום הווריפיקציה לפיתוח של חומרה ותוכנה, שקרוב לתחומה של וריסיטי. לאקסיס טכנולוגיות סימולציה ואמולציה, שמאפשרות למהנדסים שמפתחים שבבים להריץ את הבדיקות גם על מחשבים רגילים וגם על החומרה הייעודית עצמה, כלומר בסביבה בה התוכנה אמורה לפעול בעתיד.

גילת מתחזקת ב-5.2%. החברה השיקה היום דור חדש של מוצריה ממשפחת מוצרי ה-SkyEdge. לקוחות החברה יפרסו את המערכות החדשות החל ממאי 2004.