הסתדרות הפקידים: אף גורם לא פנה אלינו לדיון על השביתה ברשויות המקומיות

השביתה הגיעה ל-15 הערים הגדולות * שטרית: ביטלנו הצעותינו הנדיבות וחזרנו להחלטת הממשלה בלבד

שביתת הרשויות המקומיות, שנכנסה הבוקר (ג`) ליומה התשיעי, הוחרפה עם הצטרפותן של 3 הערים הגדולות- חיפה ת"א וירושלים. השביתה נערכת בכל הרשויות בארץ, כולל את 15 הערים המאוזנות.

הסתדרות הפקידים החליטה, כי השביתה תתבצע ללא הגבלת זמן עד אשר ישולמו המשכורות בכל הרשויות, אשר מלינות את שכר העובדים. ביום ה` יתכנס מטה המאבק של הרשויות בהסתדרות הפקידים, כדי להחליט על המשך הצעדים.

יו"ר הסתדרות הפקידים, ליאון מורוזובסקי, אמר היום, כי אינו אופטימי לגבי סיום השביתה."שום גורם רשמי, לא ממשרד האוצר ולא ממשרד הפנים, לא פנה אלינו כדי לקיים הידברות. אין בכוונתנו לשחרר או להקל בשביתה בשום אופן", אמר.

מורוזובסקי מודה, כי ישנן רשויות בארץ שבהן השביתה מופרת. "אנו מתמודדים עם זה באמצעים שלנו. על פי תקנון ההסתדרות ננקוט צעדים נגד מפירי השביתה", אמר.

מורוזובסקי ציין, כי "עובדי הרשויות הגדולות מוכיחים שבניגוד לעמדת ראשי הערים שלהם ולמרות שהם בעצמם לא ניזוקו, הם מוכנים לפעול במטרה לסייע לעובדים שאינם מקבלים את שכרם".

במסגרת השביתה מושבתים כל השירותים העירוניים: אין איסוף אשפה, אין קבלת קהל, אין מענה טלפוני, אין פקחים ולא רושמים דו"חות חניה. השביתה מקיפה גם את עובדי מערכת החינוך - שרתים, עובדי ניקיון מזכירות וסייעות גני הילדים, למעט החינוך המיוחד.

עם זאת התקיימו היום הלימודים בבתי הספר, שכן המורים אינם חלק מן השביתה. כל מנהל בית ספר הוסמך להחליט בעצמו אם לקיים את הלימודים במקרה של היעדר אבטחה או שירותי ניקיון.

אתמול הסתיימה ללא תוצאות פגישת השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, ונציגי מרכז השלטון המקומי. שטרית הודיע, כי בעקבות הדרישות המוגזמות שהציגו ראשי השלטון המקומי, הוא מושך את ידיו מהטיפול בנושא. לדבריו, הוא שב והציע לרשויות 700 מיליון שקל למענקי האיזון, בנוסף ל-1.5 מיליארד שקל לתוכניות ההבראה והפריסה של החובות לבנק.

בעקבות פיצוץ המו"מ הודיעו שר האוצר, בנימין נתניהו, ושטרית, כי ההצעות הנדיבות שהציע האוצר לרשויות שוב אינן קיימות והם חוזרים להחלטת הממשלה המקורית, שאישרה רק 400 מיליון שקל למענקי איזון לרשויות.

האוצר האשים את הרשויות המקומיות בטירפוד תוכניות ההבראה. בהודעה חריפה לתקשורת, שפרסם היום האוצר נאמר, כי הרשויות המקומיות מתנגדות לתוכניות ההבראה ולהצעות האוצר, בשל אי-רצונן לבצע צעדי התייעלות, שינויים מבניים, וצמצום בהוצאות השכר. באוצר הודגש, כי בכל מקרה כל תוספת תקציבית שתוזרם לרשויות המקומיות תחייב קיצוצים והוצאות משרדי הממשלה האחרים.

פורום ה-15 אמור להתכנס מחר (ד`) על מנת לדון בהצעה להצטרף לשביתה.