על אף ההסכם שהושג בין השלטון המקומי לבין הממשלה, תימשך השביתה גם מחר

יו"ר הפקידים מורוזובסקי: בינתיים לא התחייב השלטון המקומי לאי פיטורי עובדים נוספים

על אף ההסכם שהושג בין השלטון המקומי לבין הממשלה, תימשך שביתת עובדי הרשויות גם מחר (יום שישי) וזאת בהנחיית ההסתדרות. האשפה לא תאסף מן הרחובות בכל הרשויות במדינה והשירותים העירוניים יושבתו.

פגישתם של יו"ר הפקידים ליאון מורוזובסקי וסמנכ"ל מרכז השלטון המקומי יעקב אגמון הסתיימה ללא תוצאות. השניים קבעו להיפגש שוב במוצ"ש, אך מורוזובסקי אמר כי הוא "מעט פסימי".

מורוזובסקי התרשם שהרשויות המקומיות נתונות במילכוד בין האוצר להסתדרות. האוצר דורש מהן לעמוד בתוכנית הבראה הכוללת פיטורי עובדים, בתמורה להזרמת מיליארד וחצי דולר על פני שלוש השנים הקרובות. לעומת זאת ההסתדרות, המייצגת את עובדי הרשויות, דורשת מהן לעמוד בהסכם שנחתם עימם בחודש אוגוסט האחרון, לפיו מספר המפוטרים ברשויות המקומיות בשנת 2004 לא יעלה על כ-700 עובדים בכל הארץ.

מורוזובסקי אמר כי בינתיים לא התחייב השלטון המקומי לאי פיטורי עובדים נוספים. "נורה אדומה נדלקה אצלי בעקבות ההסכם שהשיג ראש עיריית קרית מלאכי עם נציגי האוצר ביום רביעי", אמר. לדבריו, בהסכם ההבראה הסכים ראש העיר לפיטורי יותר מ-80 עובדים בעירייה בתמורה להזרמת כספים מהמדינה. הדבר אינו מקובל על הסתדרות הפקידים הטוענת לחריגה להסכם עימה.

לפיכך, השביתה ברשויות נמשכת ועלולה להימשך גם בשבוע הבא, אם לא יושג סיכום בין עובדי הרשויות לראשיהן במוצ"ש.