הממונה על התקציבים באוצר: אנחנו לא מקטינים את התקציב

אורי יוגב, דוחה את טענות השרים לפגיעה ב"בשר החי" בעקבות תוכנית הקיצוצים שהגיש משרד האוצר

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אורי יוגב, דוחה את טענות השרים לפגיעה ב"בשר החי" בעקבות תוכנית הקיצוצים שהגיש משרד האוצר. יוגב אומר כי הוא אינו מבין את זעקות השרים משום שבסך הכל מדובר בשינוי בסדרי העדיפויות של הממשלה, במסגרת אותו התקציב.

"אנחנו לא מקטינים את התקציב. מצד אחד מוסיפים כסף לביטחון ולרשויות המקומיות, ומהצד השני אנחנו מקצצים לכולם. גם לבריאות אנחנו מוסיפים כסף, כ-280 מיליון שקל, ולוקחים ממנו 15 מיליון שקל בלבד", אמר יוגב.

הממונה על התקציבים סבור גם שהשרים בהחלט יכולים להסתדר עם הקיצוצים הנוספים בתקציבי משרדיהם, שכן מדובר בהיקפים כאלה שבהם ניתן לדרוש גם מהמשרדים עוד להתייעל. בהקשר הזה מציין יוגב, כי הממשלה בישראל היא עדיין הכי גדולה בעולם וכי הוצאותיה הן מהמנופחות ביותר בעולם המערבי.

"יש עוד כמה דברים שניתן לעשות לפני שמגיעים לפגיעה בדברים החלשים ביותר. אלה לא סדרי העדיפויות של האוצר, אלא סדרי העדיפויות של הממשלה כולה. אי אפשר ביום אחד לבוא ולומר שמוכרחים לעזור לרשויות המקומיות המתמוטטות ושהיקף הקיצוץ בביטחון מוגזם מדי, ולמחרת לבוא ולהגיד אל תעשו זאת, אל תקצצו לנו בתקציבים. זו החלטה של הממשלה כולה והיא שתצטרך לקבוע את סדרי העדיפויות", אמר יוגב.