ממשלת טורקיה החרימה 219 חברות של משפחת אוזן

ממשלת טורקיה האשימה כמה מהדמויות הבולטות במשפחה, כולל אב המשפחה, קמאל אוזן, במעורבות במירמה בנקאית בשווי מיליארדי דולר

ממשלת טורקיה הגבירה אתמול (שבת) את הלחץ על משפחת אוזן רבת העוצמה, מהמשפחות העשירות בטורקיה ובעולם, והחרימה כמה מהחברות בבעלות המשפחה, כדי לגבות חובות בשווי של כמעט 6 מיליארד דולר.

סוכנות הידיעות הממשלתית דיווחה שמספר החברות שהוחרמו מסתכם ב-219, וכי הן פועלות בתחומים מגוונים, החל במדיה וכלה בייצור מלט.

ממשלת טורקיה האשימה כמה מהדמויות הבולטות במשפחה, כולל אב המשפחה, קמאל אוזן, במעורבות במירמה בנקאית בשווי מיליארדי דולר. כמו כן דורשת ממשלת טורקיה שממשלת ארה"ב תסגיר לידיה כמה מבני משפחת אוזן שנמלטו לארה"ב.

"המבצע שנערך היום נגד החברות בבעלות משפחת אוזן, וכן נגד קרובי המשפחה ומנהלי החברות, עולה בקנה אחד עם חוק הבנקאות הטורקי, ונועד להשיב כספים שנגזלו מידי הציבור", אמרה קרן ביטוח החסכונות והפיקדונות (TMSF) בהודעה שפרסמה.

הקרן טוענת שמשפחת אוזן חייבת לה 7.500 טריליון לירה (5.7 מיליארד דולר).סוכנות הידיעות הממשלתית דיווחה שהמבצע נועד גם למנוע מבני משפחת אוזן למכור את נכסי החברות.

רשת סי.אן.אן בשפה הטורקית דיווחה שמחר (ב') תדרוש TMSF שחלק מהחברות יוכרזו כפושטות רגל, כדי להאיץ את גביית החובות.

הרשת הקרינה צילומי שוטרים שומרים על הכניסה למשרדיה הראשיים של קבוצת המדיה סטאר שבבעלות משפחת אוזן.

רשת סי.אן.אן בשפה הטורקית דיווחה ש-TMSF חילקה את החברות שבבעלות משפחת אוזן לארבע קבוצות - מדיה, טלקום, מלט ופיננסים - ומינתה נאמנים לניהולה של כל קבוצה.

רשות הפיקוח על מערכת הבנקאות בטורקיה החלה לנקוט צעדים נגד משפחת אוזן עוד בקיץ שעבר, והחרימה את בנק אימר, לאחר שהודיעה כי הוא מהווה איום על יציבות המערכת הפיננסית של המדינה.

משפחת אוזן גם נמצאת במאבק משפטי עם מוטורולה ונוקיה, שתובעות ממנה 4.2 מיליארד דולר, שניתנו כהלוואה לחברת טלסים לצורך הקמת רשת סלולר. טלסים, חברת הסלולר הגדולה בטורקיה, היתה בשליטת המשפחה. המשפחה טענה כי בעיותיה של טלסים היו מחוץ לשליטתה, וכי ההסכם שלה עם מוטורולה ונוקיה מחייב בוררות בנושאים כאלו. אולם בית משפט בניו יורק חייב את המשפחה להעביר את כלל אחזקתה בטלסים, 73.5%, לרשות בית המשפט.