עליות שערים בבורסות אירופה בהובלת וודאפון

וודאפון קופצת 6%, ויוונדי מוסיפה 5.7%, רויטרס מזנקת 10% ו-ASML עולה 1.5%

בורסות אירופה רושמות בשעה זו עליות שערים, בהובלת וודאפון, לאחר שענקית הסלולר הסירה את הצעתה לרכוש את AT&T Wireless.

ויוונדי יוניברסל, המחזיקה בנתח הארי של מפעילת הסלולר הצרפתית SFR עולה גם היא, על רקע השערות לפיהן וודאפון, המחזיקה ביתר האחזוים, עשויה להציע לרכוש את חלקה.

חברות מתחום השבבים רושמות עליות, לאחר ששתי מובילות בתעשייה אמרו כי המכירות הגלובליות של ציוד לייצור מוליכים למחצה השתפרו בדצמבר, זה החודש החמישי ברציפות.

הפוטסי בלונדון מוסיף 1.15% לרמה של 4,458.6 נקודות, הקאק בפאריס מטפס 0.70% לרמה של 3,703.9 נקודות, ואילו מדד הדאקס בפרנקפורט עולה 0.42% לרמה של 4,087.6 נקודות.

וודאפון, חברת הסלולר הגדולה ביותר בעולם, קופצת 6%. על פי מקורות המקורבים לנושא, SBC ובל-סאות' הסכימו לרכוש את AT&T Wireless ב-40.5 מיליארד דולר. וודאפון נסוגה היום מן המכרז.

SBC ובל-סאות' מעוניינות למזג את AT&T Wireless עם המיזם המשותף שלהן, סינגיולר, וליצור את מפעילת הסלולר הגדולה ביותר בארה"ב.

AT&T Wireless מזנקת 18% בפרנקפורט.

ויוונדי, חברת המדיה הגדולה ביותר באירופה, מטפסת 5.7%. וודאפון אמרה, כי היא מעוניינת לרכוש את מפעילת הסלולר הצרפתית SFR.

ASML היצרנית הגדולה ביותר באירופה של ציוד מוליכים למחצה, מוסיפה 1.5%. ASM אינטרנשיונל, מספר 2, מתחזקת ב-1.1%. ST מיקרואלקטרוניקס, יצרנית השבבים הגדולה ביותר באירופה, עולה 1%.

קבוצת רויטרס, הספקית הגדולה בעולם של מידע פיננסי, קופצת 10%, לאחר שדיווחה במפתיע על חזרה לרווחיות ב-2003. החברה הציגה רווח נקי של 43 מיליון ליש"ט, לעומת הפסד נקי של 404 מיליון ליש"ט ב-2002. אנליסטים צפו הפסד נקי של 19 מיליון ליש"ט.