החתמים בהנפקת טאואר מימשו כרבע מסך האופציות שבידיהם ורכשו עוד 444.5 אלף מניות

הגדילו בכך את הפידיון מהגיוס לסך של 75.2 מיליון דולר; היקף מניות טאואר עלה בעקבות הרכישה לסך של 65.6 מיליון בקירוב

חברת טאואר הודיעה, כי החתמים בהנפקת ההמשך שביצעה ב-22 בינואר בוול סטריט, החליטו לממש חלק מהאופציות שניתנו להם במסגרת הסכם ההנפקה, ורכשו 444.5 אלף מניות נוספות של החברה. הרכישה העלתה את סך הפדיון של טאואר מההנפקה לסכום של 75.2 מיליון דולר. כמו כן העלתה את היקף מניות טאואר לסך של 65.6 מיליון מניות בקירוב.

ב-22 בינואר הודיעה טאואר לאחר סיום המסחר בוול סטריט על ביצוע ההנפקה המתוכננת שלה, במהלכה הנפיקה בסופו של דבר 11 מיליון מניות בלבד, במקום 12 מיליון עפ"י התכנון המקורי. החברה תמחרה את המניות לפי שער של 7 דולר ליחידה, בעוד מחיר הסגירה שלהן, ביום ההנפקה, לאחר צניחה של 8.9% במהלך המסחר, עמד על 7.89 דולר. לאחר המסחר המשיכה המניה לאבד 2.9% נוספים לשער של 7.66 דולר.

טאואר הודיעה, כי צפויה לה מהגיוס הכנסה של 72.3 מיליון דולר. עוד הודיעה, כי העניקה לחתמים אופציה להגדיל את ההנפקה ב-1.65 מיליון מניות. החלק שמומש היום מהווה כרבע מסך האופציות.

את תשקיף המדף להנפקה הגישה טאואר לפני כשלושה חודשים; אז ביקשה להנפיק 12 מיליון מניות לפי מחיר מניה של 7.2 דולר, ובתמורה כוללת של כ-86 מיליון דולר. מאז ועד להנפקה עלתה המניה בכ-31% ל-9.5 דולר והתמורה הצפויה מהגיוס עלתה אז לכ-114 מיליון דולר.

מעבר לכך, נתנה החברה לחתמים: CIBC, פיפר ג'פרי וטובין אונטרברג אופציה להגדיל את כמות המניות בהנפקה ב-1.8 מיליון מניות נוספות, למשך 30 יום שלאחר ההנפקה, כך שבסך הכל טאואר עשויה היתה להיפגש עם 130 מיליון דולר. כאמור, ביום ההנפקה הורידה את אפשרות הגדלת המניות ל-1.65 מיליון מניות.

טאואר נהנית מהתאוששות בפעילות העסקית, שמתבטאת בגידול בהזמנות ממפעלי החברה. לאחרונה דיווחה טאואר על כך שחתמה על מזכר הבנות עם חברת סיליקוניקס (סימול: SILI), שמפתחת שבבים מתקדמים אשר משמשים בתעשיית המחשבים, הרכב, הטלפוניה ומוצרי הצריכה הביתיים. מדובר על הסכם לאספקת שבבים, בהיקף של 200 מיליון דולר, במשך 10-7 שנים.

סיליקוניקס, שנסחרת בוול סטריט בשווי של כ-1.35 מיליארד דולר ומוכרת בקצב שנתי של 400 מיליון דולר, מוחזקת (80.4%) על ידי וישיי (סימול: VSH), שמפתחת רכיבי אלקטרוניקה מתקדמים. לשתי החברות יש פעילות בארץ. במסגרת החוזה נקבע שבשלוש השנים הראשונות להסכם (מיום החתימה על ההסכם הסופי) סיליקוניקס תרכוש מטאואר שבבים בהיקף של 53 מיליון דולר.

במקביל התחייבה סיליקוניקס לשלם לטאואר מקדמה בסך של 20 מיליון דולר, כדי שזו תיערך להגדלת היקף היצור. מדובר בשלב זה על הזמנות מהמפעל הפחות מתקדם של טאואר, 1 FAB, אבל הצמיחה בפעילות אמורה להגיע במיוחד ממכירות המפעל החדש, 2 FAB.

טאואר התחילה לייצר לפני כחצי שנה ב-2 FAB והדבר התבטא ברבעון השלישי אשתקד, אם כי עדיין במספרים קטנים. החברה עדיין רחוקה מרווח. טאואר אמנם מגדילה את הכנסותיה, כפי שעולה מנתוני הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי, ומגמה זו תימשך ברבעונים הקרובים, אבל בכדי להתקרב לרווח היא צריכה למכור בלפחות פי ארבעה מהקצב הנוכחי, והיא רחוקה מכך מאוד.

אמנם טאואר מוכרת היום את כל מה שהיא מייצרת, והתחזיות של כל ענקיות השבבים, לרבות אינטל (סימול: INTC) טיוואן סמיקונדקטור (סימול: TSM), הן שהצמיחה ב-2004 אפילו תואץ, אבל כל זה לא יגיע לשורה התחתונה של טאואר.

מהדו"חות עולה, כי ההפסד הסתכם בכ-46 מיליון דולר (91 סנט למניה), על הכנסות של כ-19.8 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-37.1 מיליון דולר על הכנסות של כ-16.1 מיליון דולר ברבעון השלישי.

הפסדי הענק מיוחסים להוצאות הפחת של המפעל החדש (2 FAB). כאשר הייצור במפעל מתחיל ומופקות הכנסות, צריכה החברה, על פי כללי החשבונאות, להתחיל בהפחתת הנכס שמייצר את ההכנסה. הדבר נעשה גם אם ההכנסות נופלות מהוצאות הפחת וזה המצב בטאואר ובחברות מוטות השקעות גדולות בציוד ותשתית, בשלבים הראשונים של הייצור.

ברבעון השלישי אשתקד, בו נרשמו לראשונה הוצאות פחת, הן הסתכמו ב-17.3 מיליון דולר וברבעון הרביעי הן הגיעו ל-20 מיליון דולר. ברבעון הראשון של השנה, מסרה הנהלת החברה, יקפצו הוצאות הפחת, ל-28-26 מיליון דולר. בנוסף מסרו בטאואר שההכנסות ברבעון יגדלו ל-25-23 מיליון דולר.

הגיוס שביצעה בינואר הוא רק חלק מהסדרי ההשקעה והמימון של טאואר.