דוד גרשונוביץ ממשיך לכהן כיו"ר ועדות מכרזים - למרות שפרש מהאוצר

על המשך כהונתו בוועדות המכרזים החליט החשב הכללי, ירון זליכה * הדבר מעורר ביקורת בקרב גורמים ממשלתיים

דוד גרשונוביץ ממשיך לכהן כיו"ר ועדות המכרזים של מספר פרויקטים לאומיים, הכפופים לאחריות החשב הכללי במשרד האוצר, למרות שאינו מכהן עוד כסגן החשב הכללי. כך נודע ל"גלובס".

על המשך כהונתו בוועדות המכרזים החליט החשב הכללי, ירון זליכה. הדבר מעורר ביקורת בקרב גורמים ממשלתיים. לדבריהם, מקובל שרק בכירים בחשכ"ל מכהנים בתפקידים אלה, בשל רגישותם ובשל הצורך להיות חלק ישיר מהמערכת באוצר ובקרב קובעי ההחלטות הקשורים לפרויקט.

גרשונוביץ מונה לפני כמה חודשים לסמנכ"ל הכספים של גוף ציבורי. בין היתר, ממשיך גרשונוביץ לכהן כיו"ר ועדת המכרזים המטפלת בהקמת תחנות כוח פרטיות בהשקעה של מאות מיליוני דולרים.

דיוני ועדה זו מעוכבים בשל מחלוקת קשה בין זליכה, לבין שר התשתיות, יוסף פריצקי. פריצקי דורש להחליף נציגה מטעם משרד התשתיות בוועדה, בטענה שכבר אינה עובדת במשרד.

הנושא העומד על סדר יומה של הוועדה הוא מכרז תחנת הכוח הפרטית במישור רותם בנגב, שאמורה לקום בהשקעה של 250 מיליון דולר. רק קבוצת אחים עופר הגישה הצעה במכרז. פריצקי מבקש לאשר את זכיית אחים עופר במכרז, ואילו זליכה מתנגד. אחים עופר עתרה בנושא זה לבית המשפט המחוזי.

משרד האוצר מסר בתגובה, כי "גרשונוביץ הוא עובד מדינה הכפוף מקצועית לחשכ"ל. החשכ"ל יכול למנות כיו"ר לוועדת מכרזים נציג מטעמו. במסגרת זו, בפרויקטים מסוימים, ממשיך גרשונוביץ לכהן כיו"ר ועדת מכרזים, על-מנת לא לפגוע בעבודת הוועדה".