גזית גלוב: נשקיע למעלה מ-2 מיליארד ש' במערב אירופה וצפון אמריקה

בשנתיים הקרובות; דורי סגל, מנכ"ל החברה: "אנו מאמינים כי בקרוב נקים או נרכוש זרוע פעילות בתחום זה אותה נשביח ונפתח"

גזית-גלוב הודיעה כי בכוונתה להשקיע למעלה מ-2 מיליארד שקל במרכזים מסחריים במערב אירופה ומרכזה ובבתי דיור מוגן ונכסים מניבים אחרים בצפון אמריקה במהלך השנתיים הקרובות. לאחרונה הקימה גזית-גלוב משרד בלונדון אשר ירכז את פעילותה באירופה.

דורי סגל, מנכ"ל גזית-גלוב, ציין כי במהלך השנתיים האחרונות עוקבת הנהלת החברה מקרוב אחרי ההתפתחויות בענף המרכזים המסחריים באירופה. "אנו מאמינים", הוסיף מר סגל, "כי בקרוב נקים או נרכוש זרוע פעילות בתחום זה אותה נשביח ונפתח. יש לנו כיום את היכולות והמומחיות הדרושות ליצירת פלטפורמות עסקיות רווחיות נוספות בעסקי המרכזים המסחריים במקומות חדשים בעולם, וכן את הידע, הקשרים והכרת הסביבה העסקית באזורים בהם אנו פועלים על מנת לפתח עסקי בתי דיור מוגן ועסקי נדל"ן מניב אחרים. זה שלב נוסף בפילוסופיה העסקית שלנו - השגת צמיחה בעסק יציב".

החברה מתמחה ברכישה, פיתוח וניהול נכסים מניבים, בעיקר מרכזים מסחריים פתוחים מעוגני סופרמרקטים באזורי צמיחה בצפון אמריקה.

בבעלות הקבוצה 283 נכסים מסחריים, הכוללים 267 מרכזים מסחריים פעילים, 9 מרכזים בפיתוח, 4 בתי דיור מוגן, בנין משרדים בתל אביב ו-2 שותפויות בנכסים, המשתרעים על שטח בנוי להשכרה בהיקף כולל של כ- 3 מיליון מ"ר והמניבים שכר דירה שנתי בסך של כ- 1.6 מיליארד שקל ותשואה של כ-13.5%.

הפעילות בצפון אמריקה מתבצעת באמצעות אקויטי 1 שהינה REIT (חברה להשקעות בנדל"ן).

כלכלני בית ההשקעות מנורה גאון העלו בתחילת החודש את מחיר היעד לגזית גלוב והותירו המלצת 'קניה' למרות הערכתם ששינויים חשבונאיים יפגעו ברווח הנקי של חברת הנדל"ן ב- 2004.