רשות ניירות ערך גרמה להפחתת רווחי סולבר: שווי החברה לצורך ההנפקה ירד לכ-62 מיליון דולר

סולבר, שהיום רשמה חיתום יתר של פי 15 במכרז המוסדי, הפחיתה פרמיית ההמרה באג"ח שתנפיק והוסיפה מרכיב אופציות

הצלחה נרשמה היום במכרז המוסדי של הנפקת חברת סולבר מקיבוץ חצור. למכרז, שנועד להבטיח רכישת מחצית מההנפקה, שהיקפה הכולל 112 מיליון שקל, נרשמו ביקושים של יותר פי 15 מה שאומר שכל מזמין יקבל כ-6% מהזמנתו. הגיוס של סולבר יבוצע מחציתו במניות ומחציתו באג"ח להמרה. את ההנפקה מובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

אחת הסיבות להצלחה היא הפחתה ניכרת בשווי לפיו תונפק החברה. בעבר הצהירו בעלי החברה כי בכוונתם להנפיקה לפי שווי שלא ייפול מ-80 מיליון דולר לפני הכסף אך בפועל, יגייסו כעת לפי שווי של כ-62 מיליון דולר. זאת, בעקבות חולשת השוק הראשוני שאיננו מצליח להתרומם ושינוי חשבונאי של הרגע האחרון בתשקיף שנכפה ע"י רשות ני"ע (שלא הכירה בשינוי מדיניות הפחת של החברה). שינוי זה הקטין את הרווח הנקי של החברה לחודשים ינואר-ספטמבר 2003 ב-2 מיליון שקל.

בעקבות התפתחויות אלה נאלצה סולבר להפחית את פרמיית ההמרה של האג"ח המונפקות ואף הוסיפה מרכיב אופציות, אותן התחייבה בעלת השליטה בחברה, אגודת חברי קיבוץ חצור, לרכוש מידי המשקיעים במחיר של 10 שקל לאופציה ביום המסחר הראשון או במחיר של 12.5 שקל בסוף 2004.

סולבר עוסקת בייצור, שיווק ופיתוח מוצרי חלבון סויה, איזופלבונים ומוצרים נוספים מסויה המיועדים בעיקר לתעשיית המזון והבריאות. החברה מתאפיינת בצמיחה מהירה של כ-30% לשנה וב-2003 עמדו מכירותיה על 100 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה החולפת עמד על 19.4 מיליון שקל (לאחר התיקון) לעומת כ-18.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2002 . ההון העצמי של סולבר ערב ההנפקה עומד על 60 מיליון שקל, לאחר שהחברה חילקה לאחרונה דיבידנד של 12 מיליון שקל והעבירה לקיבוץ קרקע בשווי של 7.5 מיליון שקל.