שדה התעופה בחיפה עשוי לעבור לשטחי עמק יזרעאל

בשבועות האחרונים התקיימו מגעים בנושא בין ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לבין ראש המועצה האיזורית עמק יזרעאל, איתן ברושי, המקדם תקופה ארוכה תוכנית מטעמו להקמת שדה תעופה בינלאומי במגידו

שדה התעופה הבינלאומי שאמור היה לקום בחיפה עשוי לעבור למגידו, שבתחום המועצה האיזורית עמק יזרעאל. על-פי התוכנית הישנה, אמורים להרחיב את השדה בחיפה בהשקעה של עשרות מיליוני דולר באמצעות יזמים פרטיים.

בשבועות האחרונים התקיימו מגעים בנושא בין ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לבין ראש המועצה האיזורית עמק יזרעאל, איתן ברושי, המקדם תקופה ארוכה תוכנית מטעמו להקמת שדה תעופה בינלאומי במגידו.

יהב מודע לבעיות הציבוריות והסביבתיות שיכולות לנבוע מהרחבת השדה בחיפה בלב ריכוזי אוכלוסין ובסמוך למפעלים כימיים ופטרוכימיים רבים. על כן, הוא ותנועת הירוקים בסיעתו, נוטים לתמוך בתוכנית של ברושי.

הירוקים וראשי ערים בקריות מתנגדים להרחבת השדה במפרץ חיפה. יצוין, כי התוכנית להרחבת השדה עדיין לא עברה אישורים סופיים של ועדות התכנון.

יהב הודיע לפני מספר חודשים, כי הוא תומך בתוכנית הממשלה להקים את השדה הבינלאומי במפרץ חיפה. עם זאת, הוא הדגיש, כי בכוונתו לאמץ את המגבלות שמבקשת השרה לאיכות הסביבה, יהודית נאות, להטיל על ההרחבה.

על-פי התוכניות, מסלול השדה בחיפה אמור להיות מוארך ב-600 מטר לכיוון הים, וכתוצאה מכך יתאפשרו טיסות לאירופה.

נודע, כי על-פי התוכנית במגידו ניתן יהיה להקים מסלול גדול עוד יותר. במגידו פועל כיום מנחת מטוסים קטן המרוחק מאזורי אוכלוסין ולכן לא צפויות להתעורר בעיות מצד תושבי האיזור וארגונים סביבתיים. באוקטובר אשתקד הכריזה הוועדה הממשלתית לתשתיות לאומיות על פרויקט שדה התעופה כפרויקט לאומי תוך הטלת הגבלות שונות לגבי הקמתו. יהב סירב להתייחס לידיעה.