היחסים הפיננסיים של דור כימיקלים דוחים את עיסקת אלרן לסוף אפריל

דור נמצאת במו"מ עם הבנקים המממנים לשינוי הסכמי המימון של דור פילם המרכזת את פעילות החברה בחו"ל

היחסים הפיננסיים הבעייתים של דור כימיקלים , דוחים את השלמת מכירת 56% ממניות החברה תמורת 44 מיליון דולר למילמור לפחות עד 29 באפריל.

היום הודיעה חברת אלרן כי הואיל והתנאים המתלים להשלמת העסקה טרם נתמלאו, נדחית השלמת העיסקה ל-29 באפריל.

לפני פחות משבוע , הודיעה חברת דור פילם אינטרנשיונל, המרכזת את פעילות דור כימיקלים בחו"ל, כי היא נמצאת במו"מ עם הבנקים לשינוי תנאי המימון שלה. הבנקים המממנים את פעילות החברה הנכדה הם ג'י.פי מורגן ובר סטרנס. ההלוואות הן בתנאי נון-ריקורס (ללא זכות חזרה ללווה) מבחינת דור כימיקלים.

המו"מ מתקיים על רקע ההרעה הדרמטית בשווקי ה-OPP (פילם) שבהם מתבצעת פעילותה של דור פילם, שגרמה לשחיקה בתוצאותיה הכספיות של פעילות זו, ונובעת, בין היתר, מהתחזקות האירו, מעודף היצע בשווקים ומגידול בתחרות בתחום יריעות הפילם הסטנדרטיות.

במסגרת המו"מ, כבר הביעו הבנקים המממנים את נכונותם העקרונית לקביעת יחסים פיננסים חדשים, אולם, כאמור, טרם סוכמו כל התנאים המפורטים לתיקון הסכמי המימון הנ"ל. להערכת הנהלת החברה, המו"מ עם הבנקים יסתיים עד סוף החודש.

בשנת 2002 הציגה דור כימיקלים תוצאות מצוינות - רווח נקי של כ-210 מיליון שקל, שנזקף בחלקו לשיפור תפעולי, אך בעיקר לגורמים חד-פעמיים - רווחי הון מהכנסת בנק ההשקעות ביין קפיטל כשותף בדור פילם (בשיעור של 49%) ומעודפי עלות ומוניטין שליליים. מנהלי החברה, היו"ר צבי מור והמנכ"ל, מיכאל ינובסקי, זכו לשכר גבוה ובונוסים שמנים בעקבות תוצאות החברה באותה שנה.

אלא שאשתקד, הרבה יותר מהר ממה שניתן היה לחזות, חלה תפנית דרמטית לרעה בתוצאות העסקיות. מיגזר הפילם אומנם תרם לדור כימיקלים הכנסות מרשימות של כ-2 מיליארד שקל בחודשים ינואר-ספטמבר 2003 (שהיוו כ-95% מההכנסות בקבוצה), אך התקופה הסתיימה בהפסד של 7.4 מיליון שקל.

דור דיווחה על חולשה בשווקים הבינלאומיים למוצרי פילם סטנדרטים, שאופיינה בירידת מחירים ובשחיקת המרווחים וכן בהאטה בפעילות הכלכלית באירופה, הנגרמת בין השאר מהתחזקות האירו לעומת המטבעות האחרים, דבר הגורם לפגיעה ביצוא מאירופה ומעודד ייבוא מתחרה.

שיעור הרווח הגולמי של דור נשחק ל-18% לעומת 29% בתקופה המקבילה ב-2002 כתוצאה מעלייה משמעותית במחירי חומרי הגלם, שלא פוצתה במלואה במחירי המוצרים. הוצאות המימון של החברה זינקו בעקבות הגידול באשראי בנקאי ל-92.1 מיליון שקל, לעומת 17.2 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר 2002.