48% ממנהלי הכספים צופים עליית שווי החברות הנסחרות השנה ב-10%-50%

למרות המיתון המתמשך בתעשייה: 53% צופים שיפור בתזרים המזומנים ו-65% צופים שיפור בפעילות

48% ממנהלי הכספים בתעשייה סבורים, כי השנה יגדל שווי המניות של החברות התעשייתיות הנסחרות בבורסה ב-50%-10%, למרות המיתון המתמשך בתעשייה. כך אמר אתמול (ג') יו"ר פורום מנהלי הכספים בתעשייה והמשנה למנכ"ל אסם-נסטלה, פנחס קימלמן. זאת, על סמך סקר שנערך בקרב 85 מנהלי כספים מחברי הפורום, מכלל ענפי התעשייה.

40% ממנהלי הכספים סבורים, כי ערך המניות של החברות התעשייתיות הנסחרות יגדל השנה ב-20%-11%; 38% סבורים כי יחול גידול של עד 10% ו-8% סבורים כי עליית השווי תהיה בשיעור של 50%-21%. 7% ממנהלי הכספים סבורים, כי לא יחול שינוי בערך מניות אלו, ו-7% ממנהלי הכספים סבורים, כי תחול ירידה בערך המניות.

מהסקר עולה עוד, כי 63% ממנהלי הכספים בתעשייה סבורים, כי אפיק ההשקעה המועדף ב-2004 הוא הבורסה, באמצעות השקעה במניות, קרנות נאמנות ואג"ח קונצרניות.

13% סבורים, שאפיק ההשקעה המועדף השנה הוא אג"ח שקלי; 13% סבורים כי המועדף הוא האפיק הדולרי, ו-7% רואים את הפקדונות השקליים כהשקעה המועדפת השנה. לעומת זאת רק מעט מנהלי כספים מצאו עניין בהשקעות באירו ובאפיקים צמודי מדד (5%-4% מכלל הנשאלים).

להערכת קימלמן, מיעוט הבוחרים באפיקים אלה נובע מהמדדים הנמוכים, חלקם אף שליליים וכן מהמעבר לדו"חות נומינליים המבטל את הצורך לבצע הגנות מאזניות צמודות מדד. באשר לאירו, לדבריו, ייתכן שאפיק זה כבר מיצה עצמו, בעקבות העליות החדות בחודשים האחרונים.

לגבי תזרימי המזומנים, 53% ממנהלי הכספים בתעשייה צופים שהשנה יחול שיפור בתזרים המזומנים של החברה שלהם, 33% סבורים כי לא יחול כל שינוי, ו-14% צופים הרעה בתזרים המזומנים השנה.

רוב של 65% ממנהלי הכספים בתעשייה צופים הטבה בפעילות התעשייתית השנה, ואומרים כי השנה תהיה טובה יותר למפעל מאשר אשתקד. 20% סבורים, כי לא יחול השנה כל שינוי ו-15% סבורים, כי 2004 תהיה גרועה מ-2003.

"הציפייה לשיפור בתזרים המזומנים ובתוצאות המפעלים מעידה על אופטימיות זהירה בקרב מנהלי הכספים באשר לבלימת המיתון, ואולי אף לתחילתה של צמיחה", אמר קימלמן.

בסקר נמצא עוד, כי 51% ממנהלי הכספים בתעשייה צופים שאיחוד אגפי המע"מ, מס הכנסה והמכס, יביא להקטנת הבירוקרטיה, 43% סבורים כי איחוד האגפים לא יביא שינוי, ו-6% סבורים, כי דווקא יביא להגדלת הבירוקרטיה.