פגישות בטייוואן כדי להטמיע מוצרים ישראליים בתעשיית המוליכים למחצה

טייוואן היא היצרנית השלישית בעולם בתחום ייצור מוליכים למחצה, והמובילה בעולם בייצור רכיבים בקבלנות משנה

משלחת של חברות מוליכים למחצה החלה השבוע בסדרת פגישות בטייוואן, שמטרתן להטמיע מוצרים וטכנולוגיות ישראליות בתעשיית המוליכים למחצה של טייוואן. כך מסר הנציג הכלכלי של משרד התמ"ת בטייוואן, דני טל.

לדברי טל, טייוואן היא היצרנית השלישית בעולם בתחום ייצור מוליכים למחצה, והמובילה בעולם בייצור רכיבים בקבלנות משנה.

טל הוסיף, כי בשנים הקרובות מתוכננים לקום בטייוואן תשעה מפעלים חדשים לייצור מוליכים למחצה בקוטר של 12 אינטש ובטכנולוגיה מתקדמת של 0.11-0.09 מיקרון.

החברות המתוכננות להקים מפעלים חדשים ייפגשו עם המשלחת הישראלית, אשר חבריה יציגו את המוצרים המתקדמים שפותחו בארץ עבור התעשייה.

עם החברות המארחות את המפגשים נמנות בין היתר Macronix ,TSMC שהשקיעה לאחרונה 75 מיליוני דולר כשותפה במפעל פאב2 של טאואר סמיקונדקטורס, UMC ששווי השוק שלה נאמד ב-17 מיליארד דולר, ו-Powerchip.

טל הוסיף, כי פוטנציאל העסקאות הגלום במפגשים נאמד בעשרות מיליוני דולרים. החברות הישראליות מציגות בטייוואן מוצרים מתקדמים ואיכותיים, שחשיפתם מעוררת עניין רב בקרב החברות הטיוואניות. החברות הישראליות במשלחת, שאורגנה בידי מכון היצוא, הן טבת, ננו-אור, סגנטק, מון-לייט, כור-פלו וריקור.

היקף הסחר בין טייוואן לישראל עמד אשתקד על 667 מיליון דולר. הייצוא ירד ב-115, להיקף 284 מיליון דולר, בעיקר מכונות ומכשירים.