קליין על האפשרות שיפרוש: "לא יודע למה מדברים על זה, עוד לא חשבתי על כך"

"לכל הדיבורים על בועה בשוק ההון אין הצדקה. צריך להטיל חובה גדולה על מי שמשקיע"

"לכל הדיבורים על בועה בשוק ההון אין הצדקה. צריך, כמובן, להטיל חובה גדולה על מי שמשקיע - קרן פנסיה, קופת גמל או משקיע יחיד, לבדוק היטב מה הוא עושה". כך אמר נגיד בנק ישראל, דוד קליין, בראיון למגזין "עסקים וכלכלה", של איגוד לשכות המסחר בישראל.

בראיון אמר קליין: "לדעתי, מה שקרה בשנה שעברה בבורסה משקף את המפנה במשק, וגם את הגיאות בשוקי המניות בעולם. אם הצמיחה אכן תימשך, הדבר יתבטא גם בשיפור רווחי החברות, מה שיעלה שוב את שערי המניות ויאפשר ליותר חבורות לגייס הון בבורסה"

נגיד בנק ישראל מסתייג באופן מוחלט מהקריאות להתערבות בשער החליפין. לדבריו, אסור לחזור לתקופה שבה בנק ישראל ניסה להתערב מינהלית בקביעת שערי החליפין.

"שער החליפין נקבע עכשיו בשוק על-ידי היצע וביקוש. אני מזכיר שזה לא תמיד היה ככה. ב-50 השנים הראשונות למדינה, לאיש לא היה ספק שאם השער יכול לנוע - הוא ינוע רק בכיוון אחד, של פיחות. השאלה היתה רק בכמה ואיך.

"עכשיו שער השקל לפעמים גם מתחזק, וזה מצב טבעי לכל מטבע שנסחר בשוק. מי שזקוק לשער חליפין לצורך עסקיו, צריך לקחת בחשבון תנודות בשערי החליפין. אני מאמין, שככל שהמשק יתרגל ליציבות מחירים, כך התנודתיות תיעלם - אבל לא נחזור לתקופה שבו כל אחד ידע אוטומטית ששער החליפין של השקל מול הדולר רק עלה. לתקופה הזו אסור לנו לחזור", אמר קליין.

בתשובה לשאלה, האם הוא חושב כבר על פרישה מהתפקיד, משום שהקדנציה מסתיימת בעוד 11 חודשים, אמר קליין: אני לא יודע למה כולם מדברים על זה - אני ממש עוד לא חשבתי על הנושא".

בתשובה לשאלה, איך אדם יכול שלא לחשוב על כך, אם יש תאריך יעד ושמות מחליפים פוטנציאלים כבר מועלים, אמר קליין: "שמות מועלים בכל עניין שיש לו חשיבות ציבורית, והיכן שיש לוח זמנים. יש גם שמות שעולים ויורדים יש תאריך, ותאריך זה דבר חשוב, אבל כל כך הרבה עוד יכול להשתנות עד אז, במיוחד אצלנו, מבחינתי יש עוד המון זמן להחליט".