עיתון ערבי: אל-קאעידה לקח האחריות לפיגוע במדריד

בהודעת האחריות נאמר כי "הצלחנו בחדירתנו לליבה של אירופה הצלבנית ופגענו באחד מבסיסי ברית הצלבנים, במבצע 'רכבות המוות'"; בספרד נמצאה מכונית מסחרית ובה נפצים וקלטת בערבית עם פסוקי קוראן

הערב פורסם מכתב בו נטען כי אירגון אל-קאעידה לקח עליו את האחריות לסדרת הפיגועים הקשים בספרד. עיתון אל-קודס אל-ערבי, היוצא לאור בלונדון, מסר הערב כי ארגונו של אוסמה בן-לאדן לקח אחריות על הפיגועים כנגד ה'צלבנים'. לא פורסם כל אימות ללקיחת אחריות זו. בהודעת האחריות נאמר כי "הצלחנו בחדירתנו לליבה של אירופה הצלבנית ופגענו באחד מבסיסי ברית הצלבנים, במבצע 'רכבות המוות'".

בתוך כך פורסם הערב, קודם להודעה הנ"ל, כי שר הפנים של ספרד, אנחל אצ'בס, אמר היום (ה') כי ממשלתו אינה מוציאה מכלל אפשרות כי טרוריסטים מוסלמים ביצעו של הפיגועים בארבע רכבות פרברים באזור מדריד. בפיגועים נהרגו 190 בני אדם ו-1430 נפצעו.

אצבס מסר כי המשטרה גילתה בעיר אלקאלה דה הנארס, השוכנת ליד המסילה שבה בוצעו הפיגועים, מכונית מסחרית ובה נפצים וקלטת בערבית עם פסוקי קוראן.

כתבים במדריד מוסרים כי המשטרה פתחה במצוד אחרי שני חשודים שנראו נכנסים לכמה רכבות באלקאלה דה הנארס, ויוצאים מהן, זמן קצר לפני ההתפוצצויות.

אצ'בס טען כי הפסוקים מהקוראן היו בעלי מטרה חינוכית וכי הקלטת לא הכילה כל איומים. הוא הדגיש כי ממשלת ספרד עדיין רואה במחתרת הבסקית אט"א כחשוד העיקרי בביצוע הפיגועים שלשוה ימים לפני הבחירות בספרד.

אולם, מומחים אירופיים הדגישו כי הפיגועים אינם נושאים את סימני ההיכר של אט"א, וכי הם דומים הרבה יותר לפיגועים של אל קעידה ודומיו.

כמו כן, הערב דווח בגופי תקשורת בינ"ל כי ישנם דיווחים כי רמת הכוננות בצרפת הועלתה בשל חשש לאירועי טרור.