משרד התחבורה יקדם תכנון ראשוני לשלושה פרויקטים נוספים של נתיבים מהירים - נתיבי אגרות גודש, בכניסות למטרופולין ת"א.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן, הורה לאנשי משרדו להתחיל בתכנון ראשוני של הפרויקטים. מדובר בפרויקטים זהים לנתיב המהיר בכניסה לת"א, מכרז שפורסם לאחרונה.
בפרויקטים יכללו נתיב מהיר לתחבורה ציבורית, שישמש רכבים פרטיים בתמורה לתשלום אגרה משתנה על-פי עומס התנועה, חניון ומערכת היסעים שתופעל בחינם למספר מוקדים בת"א.
על-פי התכנון הראשוני נבדקת אפשרות להקים את הנתיבים המהירים במחלף ירקון לכיוון גלילות; מחלף הסירה בהרצליה לכיוון ת"א על כביש החוף (כביש מס' 2); ובפלמחים על כביש גהה (כביש מס' 4) לנתיבי איילון.
ההחלטה על קידום תוכניות אלה באה בעקבות הצלחתו של הפרויקט בכניסה לת"א על כביש 1. במשרד האוצר והתחבורה סבורים, כי תכנון ראשוני בשלב זה יגדיל את המוטיבציה של המתמודדים במכרז הנוכחי - הם יוכלו למנף את ההשקעה והמאמצים לטובת מכרזים נוספים.
המכרז על כביש 1, על אף מורכבותו, זוכה לגיבוי של בכירי האוצר והתחבורה בעיקר בשל העובדה כי זהו פרויקט תחבורתי שנותן מענה לצד הביקושים ולא רק לצד ההיצע.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.