האוצר: 100 עובדי מדינה משתכרים 16 מיליון ש` בשנה ומקבלים גם 8 מיליון ש` פנסיה

הנתונים אינם כוללים את גמלאי מערכת הביטחון שעובדים במגזר הציבורי - בשעה שמקבלים פנסיה תקציבית

102 עובדים במשרדי ממשלה ובכנסת משתכרים 15.8 מיליון שקל בשנה, אבל מקבלים במקביל פנסיה תקציבית בסך 8 מיליון שקל בשנה. כך עולה מנתונים שהעביר הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, ליו"ר ועדת הכללה ח"כ שלום שמחון (עבודה).

לשמחון נמסר, כי הנתונים הם רק "קצה הקרחון" ואינם כוללים את גמלאי צה"ל, השב"כ, המוסד והמשטרה, שעובדים בתעשיות הביטחוניות וברשויות המקומיות.

לדברי גורמים באוצר, המדינה משלמת להם - בנוסף לשכר הרגיל - מאות מיליוני שקלים כתשלומי גמלאות בגין שירותם בעבר במגזר הציבורי.

שמחון ביקש את הנתונים לנוכח כוונתו לשנות את חוק הגימלאות, כך שעובד מדינה לא יוכל לקבל בו-זמנית שכר ופנסיה מהקופה הציבורית.

שמחון מתכוון לקבוע תקרה מקסימלית (למשל, 3 פעמים השכר הממוצע במשק) , שמעבר לה לא ניתן יהיה לקבל כפל תשלומים. רק מפרישת העובד לגמלאות, ללא עבודה נוספת בשירות המדינה, יהיה העובד זכאי לקבל את כל זכויות הפנסיה שצבר.

שמחון אמר היום (א`), כי התשלומים הכפולים מחמיצים את מטרת הפנסיה, שנועדה להבטיח רמת חיים נאותה לעובד לאחר פרישתו, בדומה לרמת חייו בשנות עבודתו, אבל לא רמת חיים גבוהה פי כמה.

הוא ציין, כי לנוכח העסקת אנשים לאחר גיל הפרישה הטבעי בשירות המדינה, בעיקר נבחרי ציבור, יש לדחות את תשלומי הפנסיה שמגיעים להם עד לאחר פרישתם הסופית.

שמחון מתכוון לפנות לאוצר פעם נוספת, בבקשה שייאספו את הנתונים המלאים הנוגעים לכלל המועסקים בשירות הציבורי. כיום לא ניתן לקבל אותם, שכן אף גורם באוצר לא אסף את הנתונים הנוגעים לפורשי צה"ל ולגמלאי הרשויות המקומיות.