תוכנית: יישוב עירוני ובו 2,300 יחידות יוקם על 3,000 דונם מעבר לקו הירוק ליד העיר טייבה

המועצה האיזורית טוענת כי מדובר בהרחבה של המושב סלעית; המושב: אין ליישוב החדש קשר אלינו

הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה שומרון, בשיתוף החטיבה להתיישבות של הסוכנות היהודים מתכננות להקים יישוב עירוני ובו 2,300 יחידות בשומרון - מעבר לקו הירוק, כך נודע ל"גלובס".

היישוב מתוכנן על שטח של 3,000 דונם, צפונית מזרחית ליישוב סלעית, במסגרת הקו הכחול של מושב סלעית. הקרקעות מוכרזות כרכוש נטוש והן שייכות לחטיבה להתיישבות של הסוכנות. ממושב סלעית נמסר, שליישוב החדש אין שום קשר למושב, וכי מדובר ביישוב עירוני לכל דבר.

היישוב החדש מתוכנן על גבעות פתוחות, בסמוך לבתים הקיצוניים של העיר טייבה. לא רחוק משם, מערבית לצור נתן, החל משרד השיכון בהקמת היישוב צור יצחק, על קרקעות מושב צור נתן, שבתוך הקו הירוק.

בשלב ראשון מתוכננת הקמת 800 יחידות דיור, ארבע יחידות לדונם ובשלב השני תושלם הבנייה. לטענת גורמי תכנון, ליישוב החדש לא מתוכנן כביש גישה, כאשר הדרך המובילה אליו עוברת במרכז מושב צור נתן.

לטענת מתכנן התוכנית, האדריכל משה רביד, כביש הגישה לתוכנית יעקוף את צור נתן.

מהמועצה האיזורית שומרון נמסר, שלפי שעה מדובר בתוכנית מקדמית בלבד, ולכן לא בטוח אם תצא לפועל. המועצה האיזורית דוחה את הטענה לפיה מדובר ביישוב חדש מעבר לקו הירוק, ומציינת שמדובר בהרחבה של מושב סלעית, עובדה שהמושב הכחיש.

ממר"צ נמסר, שהתוכנית מלמדת שלממשלה אין כוונה אמיתית להתנתקות ולפשרה. לטענתה, התוכנית היא הפרה של מפת הדרכים, ולכן יש לקוות שימצא הגוף שיעצור אותה.